torsdag 15 april 2010

 

Solen sken……

……igår! Jag tog en lång lugn promenad runt byn…..i Lera, i skogen, på åkern, i diket och på torr asfalt…..ja nästan i alla fall!! Som ni ser på bilden här nedan så misslyckades nog Pisstunne köraren med att stänga kranen när han åkte från Pinktanken…….en flod av Ko Piss rann ut över vägen och det var bara att ha koll på vart man satte fötterna! Det luktade kärlek på landet igår…..

DSC00762

Jösses va våren kommer nu…….skottade undan en snö hög i går också…eller jag spred liksom ut den så solen skulle få ta den och jo nu är den borta! Men va vägarna spricker……blir dyrt det här kan jag lova! Sen tog jag det sjukt lugnt igår!! Skönt……..sitta i solen och bara mysa….sådan dagar behöver man fler av…….Och magen va riktigt snäll mot mig så jag ringde och sa att jag va frisk!

DSC00760

Fick sedan med mig en Goa vän på lite simning! Skönt att simma runt i vattnet och känna sig lätt…… Men bäst va nog den goa vännens  sällskap!! Klara kom också ner till badet efter sin gympa! Stackars Alma fick träna vidare….. Vi avslutade med Mat på Lappens Väg krog!  Slog till på en Sallad!! Bra gjort av mig tycker jag…… Pappan som hade möte igen….typ varje dag denna vecka….slöt upp och åt med oss……

DSC00761

Idag började det riktigt tidigt….klockan kvart i fem….skit tidigt när man vant sig med att sova till 8…..men det fick gå!!  Jobbade och slet som 17 men fick en glädjande sms vid halv 2! Råttan va på besök på jobbet….med Lilla Linus! Jag sprang nästan ut till dem…missade att äta frukt och kom på tok försent in från Rasten…..men det skiter jag fullkomligt i! Hade LITE viktigare saker för mig liksom!! Tack Åsa för smset!!

Gympa träning för Klara och Gym för mig och Alma….Ja ni Alma hon körde stenhårt på cykeln, i roddmaskinen, på löpbandet och sen körde hon hantlar med mig…….Arun som är instruktör fixade med Mamma barn övningar! Alma är stark…..grymt stark!! Nu är det sängsurfning som gäller ett tag tills ögonen slår igen!! Magnus hinner nog inte hem innan jag somnar!!

Go natt på er allaesammen……

Inga kommentarer: