söndag 25 april 2010

Solen skiner…köp Gardiner!

Men att  putsa fönster är ju också något man helst vill slippa! Ja jag ska ta tag i det med…..bara jag får lust! Och just nu har jag ingen sådan……

DSC00769

Igår så jobbade jag lite……vi får besök av vår styrelse på jobbet på Måndag och tills dess skall vi tydligen städa så att fabriken ser fin ut inför styrelsen…..snacka om Falsk marknadsföring….de borde få se den som den ser ut i verkligheten…..de kanske borde se att vi inte prioriterar städning hela tiden…de borde få se att vi inte har tid för sånt!! Att vi hellre producerar mer och låter sånt vara! att vi är så pass TAJT med folk att vi helt enkelt inte hinner är väl den verkliga sanningen!! I alla fall enligt mig!  Hur som så Städade jag hela dagen igår….körde skurmaskin, golvmopp, skrapade bort gamla etiketter  och så vidare…..rätt ok faktiskt!! Städade av lite hemma när jag ändå var i farten….ja Damsög i alla fall!!

tiger 001

Medans jag jobbade så spelade Klara sin för säsongens första Fotbollsmatch och de vann med 2-0! Tror nog Tränare P tycker det var en Coachseger….är det väl alltid när ett lag vinner va? Gustafs vann de med! De hade hemma premiär i Division ett! Det är historiskt! synd bara att jag inte tog mig tid att åka och kolla….det får bli en annan gång!! När Marie tagit sig in i laget….. I stället så bar det av mot IP i byn och Husby killarnas samling, de skulle spela träningsmatch ute i Stjärnsund! Jag och tjejerna hängde på och jag fick gå¨till Stjärnsund! Inte hela vägen men en timmes promenad blev det allt…..över 20000 blev det igår med! Jag kom lagom fram för att se Husby göra 2-0 och Tjejerna och jag firade det med att gå till Lanthandeln och köpa varsin Glass!! provade den nya Solero glassen Ananas Splitt! Den va smaklös tycker jag….Matchen slutade 3-1 tror jag…….satt mest och slöade i en solstol och lyssnade på hockey! Så himla skönt!! Tack Hv71 för att ni vann SM guldet framför näsan på Djurgården!!

tiger 002

Kvällen spenderades i tvättstugan och soffan……jag somnade så klart ifrån sista delen på Millenium men vad gör det när SVT Play finns? Bästa som hänt på länge!

tiger 003

Har också blivit erbjuden att köpa en jäkla schysst kamera……men vi har nog inte de pengarna över just nu…så himla typiskt!! Fast undra om jag skall gå ut i Garaget och kolla om det finns något jag kan sälja…….panta lite burkar kanske…..ja vi får se vad det skall bli….På onsdag fyller för övrigt Magnus 40 Bast! Snacka om Gubbe!! Hahaha! Festa skall han ha….fast lite senare…det är så blött ute just nu…..och alla minns ju hur blötta de blev på hans 30 års kalas!!

I morse ville vår underbara Katt Tiger bjuda oss övriga i Familjen på Frukost…..vad det var ser ni på bilderna……

Inga kommentarer: