måndag 26 april 2010

Runda stenar….

När vi för 10 år sedan flyttade hit till huset så fanns det massa rabatter med massa buskar och blommor och jox……de där buskarna och joxet grävde jag ju så klart upp så fort jag bara kunde!! Framför huset så planterade jag lite jordgubbs plantor istället…..men orkar man rensa ogräs då?

tiger 005

Nä fy 17 för det!! Så igår tog jag spaden, skottkärran och krattan och gick lös på jordgubbs plantorna…….de är nu ett minne blott! Vi har sedan vi grävde om avloppet haft en hög med grus liggandes! Fyllde igen hela landet med grus…….väntar på att få hem lite finare grus att lägga uppe på men under tiden så lade jag ut lite stora stenar i lite olika former…..gillar runda stenar men alla fick vara med!!

tiger 006

Ska nu ut och jaga fler runda stenar……och eventuellt om jag hittar några av de gamla stora härliga tegelstenarna också så jag kan gräva upp andra sidan också!! Hittade några bra exemplar när jag var ute och gick med får nog ta bilen med mig för jag kan ju inte gå runt och bära på en massa sten……eller jo kanske……jag hittade några tegelstenar i ett dike i morse så dom fick ju lov att bära hem! Förvisst är det så att det man hittar i dikena får man va?

tiger 007

Idag är jag lite ledig…..eller jag har skjutsat Alma till Avesta för Röntgen av hennes höft! Är hemma en sväng nu för att äta lite lunch och sedan bär det av mot skolan igen för Målsamtal med Klara!! Kanske blir det ett lite bak i eftermiddag…… Bakade gjorde Klara och Alma igår… Muffins blev det….de tog sedan med sig Muffins, saft och muggar och cyklade iväg till Farbror Kekke och bjöd honom på fika! Han va dock inte hemma först men Fritids Fröken Anita blev jätteglad för fika gäster! Ja och sedan hade ju Kekke kommit hem så då fikade de med honom också! Tur att de gjorde många Muffins!

Glöm inte att Tillvarons största gåva det är jag själv!!

1 kommentar:

Vida sa...

Gillar verkligen dina avslutande rader... du är så himla go Anki!!! Kramen