måndag 12 april 2010

 

Oj oj dåligt med uppdatering……

Ja jag vet det är inte alls bra! Men har ju inte hunnit ju….

I Fredags var ju jag och tjejerna till Borlänge och närmare bestämt Skräddarbacken och Maddes fina hem!! Dit kom brudarna….vi vart till slut 8 vuxna och ett helt gäng ungar!! Så himla skoj! Vi åt Tacos och pratade, åt kladdkaka och pratade, och så pratade vi lite till……Jag fick äran att ta hand om Lilla Rut medans modern stoppade i sig lite mat!  Rut va lite knölig i magen men vi hittade till slut en superskön ställning att ligga i…..eller flög vi…ja jag vet inte men raketgaserna kom ut och Rut va nöjd! Jag med….ja menar som rutinerad två barns mor så ska man väl klara sånt? Fast det är klart mina barn hade inga gasiga magar eller magknip eller några andra skrik för sig heller…….har ju faktiskt haft två riktigt “lätta” barn! Jag och Lilla Elise kom också bra överens tills hennes mor promt skulle dra ur en snorkråka ur näsan, då tröttnade hon och gav upp…..somnade!! Roligt var också att se en liten Kavat Alva…..ett riktigt energi knippe och påminde väldigt mycket om min Alma som ett och halvt åring….Fullt ös kan man säga!! Den allra nyaste bäbisen Vida kom också med sin storasyster Tuva. Klara blev snabbt Tuvas Nanny och hjälpte till med både det ena och det andra! Hon visade sig var en perfekt Materska…… Barnen som Både i huset de blev nog först lite chokade över alla barn som rullade in men fann sig snabbt och visade stolt upp sina rum och grejor!

De “vuxna” då?

Jo då de var sig lika allihopa……vi pratade förlossningar och massa annat! Det är ett härligt gäng de där! Saknar dem redan… Men snart kommer ju AJ hem och jag har ju lovat henne att vi skall träffas igen då….på en Barnlunch!! Och några av dem kommer ju hit på Sista April……hoppas den blir mindre rörig detta år……

Inga kommentarer: