måndag 5 april 2010

Påsk ägg….

Vi har letat påsk ägg varje dag denna helg…..avslutar idag med de sista äggen! Hoppas jag inte får något!!

I Lördags så var det dags för Middag hemma hos Mormor! Men först fick jag ett städ ryck…..medans Magnus ända bara sov! Han va lite klen i magen efter Fredagens bravader så han sov lite längre men kom sedan lagom upp så att han fick torka lite golv!!  Magnus hämtade sedan sin mor i Hofors och under tiden tog jag mig en promenad! Jag var nästan duschad och klar när de var tillbaka här för att hämta mig……men bara nästan! Det blev en vända till Hurtbullens brevlåda……

DSC00746

Påsk mat va gott och till efterrätt hade jag gjort en ny sak….en riktigt mumsig sak! Och enkel var den dessutom också!! Vi åt och drack hela dagen och magen kändes som en uppblåst badboll och jag hade sjukt svårt att sova…..men kan det bli annat med massa Mat, Efterrätt, Jäger och Irisch Coffe? Somnade till slut ändå men vaknade tidigt på söndagen och fick lov att ta en promenad, till Hurtbullens brevlåda! Det var skönt och solen sken som 17!! Skönt att ha klarat av dagens motion innan frukost!

DSC00747

Vi baxade sedan in oss i Volvon och drog mot Lövhult, där vi skulle lämna av Farmor hos sin Syster! Det var skoj att träffa Magnus Moster och hans Kusin med Familj! Alma fick prova spela trumpet och nu är hon fast för det…….undra om det ingår hörselskydd för föräldrarna från Musikskolan? Vi tittade även in till Moster Aina och Morbror Bror! Aina håller på att renovera och röja undan en massa prylar som hon samlat på sig under åren….men till hennes försvar kan jag säga att hon flyttat från en lägenhet i Stockholm till en redan möblerad Stuga och inte kastat en enda grej! Då blir det ju lite prylar….. Morbor Bror visade stolt upp sin Modelljärnväg och sitt senaste lilla bygge och för övrigt verkade han väldigt pigg! Skönt att se…..

DSC00752

Idag blev det lite sovmorgon! Magnus skall till Hofors på Fotbollsmatch och Daniel och Alma åker nog med! Jag och Klara vi skall åka ner till byn och kolla in en Cykel till henne! Sen skall vi nog kanske ägna lite tid åt tvättstugan…….tunnan har svämmat över nu igen!! Om nu ingen annan har något bättre förslag!! Sista dagen på denna långhelg är det ju också……fast nu jobbar jag ju bara Tisdag sen är jag ledig igen!!

Gillar det……

Inga kommentarer: