torsdag 8 april 2010

 

Påsklovet rusar fram…..

och ännu en bäbis har Ploppat ut!! Cissi nere i Avesta fick här om dagen en Pojke till! Grattis till hela den Familjen säger vi! Cissi och jag har för övrigt spelat Handboll ihop….. Nu tror jag det dröjer lite till nästa bäbis……Tror jag i alla fall!

Stompa 002

Gymkort…..

Jag fick ju ett gymkort av en vän, träna gratis en hel månad! Passade ju bra!! I Tisdags gjorde jag premiär….och idag känns det i kroppen…..men men jag tar nog och åker in idag igen och kör ett pass igen! Undra om resten av Familjen vill bada undertiden…..

Stompa 003

Kupolen…..

Japp igår så Lunchade vi med Pappan och sedan tog vi med honom till Kupolen! Vem skall annars betala? Klara fick ett par nya inomhus dojjor och Alma nya fotbolls strumpor!! Inga stora investeringar men i alla fall! Klara köpte för egna pengar ett par nya örhängen och en ny Pärlplatta! Alma köpte någon slags Skateboard som man tydligen måste ha nu förtiden…… Även hon handlade för egna pengar!! Själv fick jag köpa några påsar pärlor…….inget mer alls! Inte lätt att vara Mor här inte…..

Stompa 004

På Biltema

Så köpte vi några reservdelar till Klaras nya cykel …….men självklart var det fel delar men jag tyckte att jag skulle få till det ändå…..sabbade alltihopa och va skit arg på mig själv för att jag “alltid” sabbar allt jag tar mig för med……allt slutade så klart i tårar! Katastrof…….

Stompa 005

Stompa…

I Tisdags när jag jobbade så var Magnus och Barnen nere hos en Farbror i byn och Bakade Stompa och gräddade det i hans stora bakugn! Det var Byggdegårds föreningen i Byn som anordnat detta skoj! Brödet smakade fantastiskt och idag har vi också bakat sådant bröd men då gräddat i stekpannan istället! Ruggigt gott bröd så nu har vi nästan ätit upp allt…..eller inte riktigt allt!! För att vi skulle få till de där fina mönstret så stannade vi till hos Mormor och Sibban igår och snodde deras kavel……

Stompa 006

I morgon..

Bär det av mot Borlänge för Lunch med några pinglor! Det skall bli så skoj och träffa dem allihopa…med Bäbisar och allt!!  Nu måste jag kliva ur soffan för att stryka lite färdiga Pärlplattor från vår Massproducent av Pärlplattor……..

Inga kommentarer: