onsdag 20 april 2011

 

En Svart Hingst…….

Igår fortsatte jag mitt arbete i Trädgården…rev lite mer staket! Körde undan själva botten plattan till Lekstugan….tung som satan men jag och säckkärran fann varandra och då gick det lätt som en Plätt…..Travade upp alla Betongplattorna som låg under lekstugan på hög….Knä böj….bra träning! Sen så började jag med att skotta undan all sand från där sandlådan varit….27 skottkärror blev det…..Perfekt styrkeövning…. Skapligt slut i armarna efteråt…..men så skönt att allt är borta nu!! avslutade gårdagen med att spela Föräldramatch i Handboll mot Almas lag…..shit va jag tycker det är kul med Handboll…Saknar det verkligen!

Vårshow 11 023

Idag så styrde jag min bil till Falun och lämnade de små på sitt Dagis…de gillar verkligen att få komma och träffa sina vänner….känns bra att de får vara där och leka av sig lite…

Medans de var på dagis hade jag en date med en före detta arbetskamrat….Johanna….hon har fyra hästar tillsammans med sin Sambo….och jag fick hänga med ut på en helt underbar rid tur på en för mig jätte hög häst….en stor svart hingst….Ja jag ska fota honom nästa gång jag träffar honom jag lovar…..kan säga att han va inte tokhög som en del hästar är men för mig räckte det bra….Vi va ute och promenad red i lite över en timme…..collt….nästa gång skall vi prova på att lunka på lite…..typ trava eller något sånt!! Jag ska försöka att hålla mig kvar och inte bli stel som en pinne….hahaha!  Johanna bjöd dessutom på Lunch….soppa….smaskigt värre! Så idag säger jag super Tack till Johanna för en skön dag……Längtar till nästa gång!!

Vi avslutade dagen med att titta på skolans vårshow och våran luring till Klara sjöng helt själv…..jag hade ingen som helst koll på att hon skulle göra det….trodde hon skulle göra något tillsammans med andra barn…men icke hon inte!! Ett solonummer blev det…..Duktiga Klara! Alma hon körde tillsammans med alla sina Klasskompisar och va så klart också jätte duktig….En Engelsk fotbolls spelare va hon!!  Alla barnen gjorde jätte bra ifrån sig….Kan dock säga att alla vuxna inte gjorde det…..någon pratade i telefonen rätt mycket och lite annat som jag kan bli sjukt störd över……men det är väl deras problem….men det förstör som 17 i alla fall!

Nu är det kväll och gnäll som Sibban brukar säga……

Inga kommentarer: