måndag 25 april 2011

Sommarvärme!!

Ja jösses vilken värme det varit i helgen….Vips skulle alla sommarkläder fram med en väldig fart…… I lördags morse så fick alla barnen ge sig ut i Pyjamasarna och leta på Påskägg som den där Påskharen spridit ut i hela trädgården….det va skoj tyckte de!! Roligt att leta godis innan frukost dessutom….he he!!

Våren 11 072

Ägg letning i Pyjamas…….

Efter frukost blev det jobb för alla barnen i Trädgården……jag hade sågat ner lite mera trän och alla vi fick hjälpas åt att plocka undan allt ris……med 5 barn till hjälp så gick det väldans fort….sen blev det lite godis ätning och studsmatte hoppning innan vi for över till Mormor och Sibban och stoppade i oss en massa god Påsk mat….Magnus byggde om lite i Mormors Husvagn och vi andra solade oss….jag lyckades dessutom somna lite ute i solen….så himla skönt!! Vi avslutade dagen där med en Hallon och Blåbärs paj som jag lyckades slänga ihop……smulpaj är smaskens det!! Mätta och belåtna åkte vi sedan hem och hoppade ännu mer studsmatta…….Lyckan är total nu när Studsmattan är på plats…

Våren 11 093

Alma har plockat en Vitsippa………

Under Söndagen så skjutsade jag hem T som skulle spela Fotbolls match och sedan hem till sin mor…..Jag och Alma drog till Kupolen för att försöka hitta ett par fotbolls skor åt damen…..ingen lek när man har bredare fötter än vad man har långa…..vi fick åka hem utan…..stoppade på Coop och handla lite föda och gjorde även ett stop hos Mormor och snodde Sibbans gräsfrön……Ja eller vi fick dem Faktiskt!! Hemma hade Magnus stora städdagen för Tvättstugan, Hönshuset och Ladan….Garaget hade han städat under Lördag kvällen…..Duktig Man det där!! Han åkte även till Falun för att hämta hit Daniel…..och de andra avslutade kvällen med Städfest……Ostbågar, Chips och Cola tyckte de att man kunde äta när man städat så bra…och det har de ju rätt i!! De passade på att äta allt det där medans jag tog en cykeltur på 2 mil……så nu kommer jag få lite ont i Rumpan!!

Våren 11 094

Sibban njuter av solen……

Idag har vi fortsatt att röja runt här hemma……bara ute!! Krattat och sånt….sått gräs….solat…vattnat…hoppat och så har vi varit hos Mormor och Sibban och hjälpt dem lasta på en släpkärra med massa ris…..jag lånade med mig en motorsåg hem och den har jag “Köttat” runt med här hemma idag….Så himla skoj….sågade nästan ner alla äppelträn…..men behärskade mig till att bara ta det trötta plommonträdet och lite annat skit!! Gött jobb med att ta redan på allt sen…..men då fick man ju i alla fall vara utan kläder….har faktiskt gott runt nästan naken hela helgen känns det som…..så nu är man lite röd på axlarna och sönderriven på benen!!

Våren 11 099

Ser ni vad jag ser?? Eller det va Magnus som såg först…..

Avslutade så klart helgen med ett gympa pass idag….det sista för den här Terminen med Allas vår egen Hurtbulle Karin……och snälla Karin hon lottade ut ett Terminskort bland oss deltagare…..och tro det eller ej men jag Vann!! Så nästa Termin tränar jag gratis dessutom!! Fan va Najs……..

Inga kommentarer: