onsdag 27 april 2011

Underbara dag….

Ja det har gått i ett men det har varit helt super….. Den började tidigt för Pappa Magnus som drog in till Borlänge för att göra en snabbvisit på sitt jobb och sedan tjyvlåna släpkärran av Sibban…som inget märkte….Hem och så lastade han släpet fullt med Tippen grejor.. Under tiden hade vio andra sju sovare hunnit få i oss lite frukost och de små fick åka på Tippen med Magnus och Campingbrudarna fick klara sig själva en kort stund när jag drog på mitt äventyr för dagen…..

Våren 11 105

Min Hingst!

Till Dalvik för lite ridning med Johanna!! Idag så provade vi på lite Trav…och jo då det gick bra, ingen ramlade av och så…. Men vi hade lite pulshöjande aktiviteter för oss också….det blev lite tok och vi Galoppade lite över ett dike och så hade jag lite lätt panik i synen men som sagt jag höll mig kvar…. Hur kul som helst är det i alla fall! Och jag lovar det är inte sista gången jag gör det här!! Det är ju liksom perfekt att Låna någon annans häst…..man får bara det bästa med en häst….Ridningen alltså….för fy 17 vilket jobb det är med att ha häst!!

Våren 11 110

Jag på Häst Ryggen….

Efter Vattning av hästar och lite annat jox som man måste fixa med så lämnade jag Johanna för denna gång och drog hem och böt ut lite kläder mot icke stall luktande och drog på cykel mot byn och Herr Hasselberg som bjöd in alla barn i byn på påsklovskul…..Man fick prova på at baka i hans ved eldade ugn och så hade Bygdegårdsföreningen fixat med lite Lekar och annat skoj….Bland annat en skoj tipspromenad!

Våren 11 125

Mannen för Dagen!!

Våren 11 115

Mumsiga Mackor…..

Våren 11 118 

Klara fokuserar…

Våren 11 129

Magnus visar hur man gör för Barnen….

Våren 11 113

Alma Testar……

Herr Hasselberg sitter i Rullstol efter en tråkig trafik olycka för en massa år sedan men han är en finurlig man och har ett underbart Garage där han har en massa skoj saker….. och han gillar verkligen att få främmande! Alla barn fick dessutom prova på att köra rullstol vilket visade sig att det va inte helt lätt!! Men en bra erfarenhet…. Det hela avslutades med skattjakt!!

Våren 11 111

Vi cyklade sedan hem…..eller jag och Klara gjorde….Alma stannade hos Emma och lekte lite till….De trivs verkligen ihop de där två….Ja Alla tre funkar hur bra som helst och att ha Emma här som Campinggäst har bara varit en ära….De sov hela natten i husvagnen och hade haft det jätte bra!! Klar åkte sedan på Träning med Magnus och Jag och de små cyklade upp till Ladugården i byn och kollade i när de Mjölkade….vi köpte så klart med oss lite mjölk och kollade även i Kalvarna!!

En super duper dag helt enkelt som Klara och Alma avslutade ute i husvagnen……

Inga kommentarer: