måndag 4 april 2011

Finaste Alma…..

Har slängt undan Vinterpälsen nu….Ja, jag körde upp henne till Ingrid för lite Klippning!! Ingan som hon även heter hade en plan på en kort busig och Cool frisyr….jag hade peppat Alma innan så hon va rätt trött på mitt Tjat…. :-) När vi kom upp till Borlänge så tittade Alma lite i Frisyr böckerna och hon hittade direkt en bra frisyr! Mycket kortare än vad jag trodde hon skulle välja….och Ingan Klippte till! en ordentligt Peruk hamnade på golvet…

nikon 282

En liten Före bild…med pälsmössan på…..

DSC01370

Detta är bara Almas hår…eller pälsmössa!

DSC01372

Och så här såg hon ut hos Frissan när det va klart!!

nikon 349

Och så här Glad är hon nu!!

Tack snälla goa Ingan för att du fixade till Alma så att hon blev super nöjd….. Det har inte varit helt lätt för Alma att tagit det här beslutet om en kortare frisyr även om hon egentligen velat det länge….men hon har varit lite rädd för att bli kallad Kille….men nu tror jag hon är så pass stark i sig själv att hon fixar det också!! Hon vill ju bara ha sin egen still….med kort hår, keps och skäjtardojjor…