tisdag 12 april 2011

Sjukstuga…..

Ja fy fasiken säger jag bara!! Det är inte så himla skoj längre…..i lördags när jag va borta så Kräktes Klara ett par gånger och va helt däckad resten av helgen och i Karantän under Måndagen….under Söndagen så insjuknade Magnus i något som också liknade Magsjuka….han bodde på nere våningen hela natten…….Inte skoj alls!

7599_1

Alma hon vaknade med Halsont och massa feber igår och nu idag har hon hostat som 17! Hon låter som en Räv som står ute och skäller…..det låter som om hon har riktigt ont i halsen…..Stackars lilla Alma hade 38.5 i temp tidigare idag!!

Grill kväll i maj 008

Nu är frågan…..skall jag, T och Alma också få Magsjuka?  Ja ja vi får väl se hur det blir med det….vi har i alla fall säkrat upp med hinkar hos alla barn…..ifall allt liksom!!

nikon 352

Idag svingade jag i alla fall ihop några riktigt schyssta Limpor….Limpor med Havregrynsgröt i!! De va riktigt goda och vi satte så klart i oss en hel Limpa till “Mellis” idag….sen va jag även iväg till Hedemora och böt ut Spiraleländet…jag hade ju så klart inte haft koll på att det va ett sedan jag skulle ha bytt ut den…..men det gick bra att byta den ändå….man har ju hört några skräck historier om fastvuxna spiraler och annat….Men jag hade tur…det gick bra men är lite öm i magen idag…..Urrka!! Nu har jag även ställt mig i kö för att sterilisera mig……ja det är jag och Katterna…haha! Ja men va 17 ska man ändå inte ha mer barn så kan man väl lika gärna göra det så slipper man ha en massa JOX i kroppen……

1 kommentar:

Annica sa...

Jag är helnöjd med min sterilisering...synd bara att den dumma huvudvärken inte följde med hormonerna ut, som ju var tanken. Hoppas ni andra slipper magsjuka!