måndag 18 april 2011

Underbara dagar…..

Hela Lördagen spenderades ute….Jag cyklade på 40 års kalas…..det va till och med nästan varmt när jag vid 24 trampade hem över…..Underbart! Vi lunchade nere vid Rastplatsen i Lördags och i Söndags var vi ute här hemma mest hela tiden….Cyklade med Alma på Kalas och skjutsade Klara på träning….Jag cyklade ner på byn och avslutade Helgen så som jag gjort de senaste månaderna….Med skön styrkegympa!

Idag har det varit nästan lika varmt och gott…lite blåsigt…men vi har ändå varit ute och Joxat i massor…..rev delar av det staket som Magnus bankade upp när Alma föddes….Nu är de så stora barnen att vi inte behöver att staket runt huset…. :-) Och dessutom ville den inte stå kvar längre….En röda vinbärsbuske fick lägga sig på rishögen också…Sen sågade jag ner alla grenar på ett träd…..ja det är inget frukt träd utan har bara något taggit skit som står i vägen….Men tro nu inte att vi har någon sån där bra Motorsåg….nä nä det va den gamla goa Fogsvansen med rost och allt som fick göra mig sällskap idag…..så Armarna fick sig en om gång de med! Men nu är det bara en stubbe kvar….eller ja stammen också, haha! Jag passade också på att klippa bort en Krusbärsbuske….den har inte varit sig lik sedan en god vän kräktes på den…..för Hundra år sedan,Trots att vi verkligen försökt att återuppliva den…hahaha!

När Klara och Alma kom hem så kom vi på att vi skulle riva Lekstugan….JO den är i jätte dåligt skick så de höll med….sagt och gjort….vi rev den…3 ungar med varsin Hammare och och så jag med en ko fot…lilla M fick vara spikplockare…det tog oss ca 2 timmar och då forslade vi även bort skiten…….Äntligen fick vi det gjort också!

Nu sitter jag i soffan och är helt TRÖTT……men så skönt det är att vara ute i Solen!!

Inga kommentarer: