söndag 3 april 2011

Veckan som varit del 2

Fredag, ja då skulle de små skjutsas hem till sina Föräldrar för en stund…..jag passade på att åka förbi Jobbet och Ge Åke en Pensionärskram….han gjorde sin sista dag på Fabriken i Fredags….går nu i Pension och kommer att ha häcken full med att bara vara Ledig nu…..Kul att träffa alla goa gubbar i Pannrummet….Nivån är låg och skämten är ännu lägre…men jag trivs med dem! Så sorgligt att Pannrums gänget nu kommer att lösas upp….ja till och med Pannrummet kommer lösas upp…det har beslutats at Gubbsen inte längre få sitta där….Så trist…vart skall man nu fly när man känner att man fått nog och behöver Tanka Energi? Ja ja det ordnar sig säkert…..Åke fick i alla fall ett Lite mindre Taggtråds hjärta av mig så nu kan han tänka på oss i Pannrummet när han ser på det….. Gick även en vända i övriga Fabriken också……Kul att se sina arbetskamrater som man inte sett på ca 3 månader…..

T o M 030

Barnen tog en Cykeltur…T cyklar för första gången utan stödhjul…

Åkte sedan och hämtade T och Klara och Alma….så drog vi till Sågmyra och investerade i lite Kläder till Tjejerna….Gillar Lager 157s Funk kläder…..Vi plockade upp T och M på vägen hem och vad händer i bilen strax innan Staberg då….jo då en kasst spya från Lilla M…..Mysigt…..två servetter va allt jag hade att torka med…..gav upp och slog igen dörren och åkte hem….nästan 2.5 mil i en doft som inte alls va så skoj…..Vad är det för fel? Ska man spy så här ofta? Hon har ju varit pigg ända sedan i Lördags? Äh vi trodde det va för mycket fika bröd och tårta……inge kräks igår……men i morse slängde hon ur sig lite innan hon gick ur sängen….dock i en hink denna gång……

T o M 039

Magnus ute och går….ser ni lutningen åt vänster? 2 Maj ligger han på operationsbordet och då kanske de kan “fixa” till honom!

Igår Lördag så kom Lillan och hela Familjen hit och kalasde för de små….ja M va pigg och Lillan trodde som jag att det va för mycket Tårta så de tog chansen och kom ändå…trots Ms kräkningar…..ja och hon va ju pigg hela kvällen igår och natten så vår Teori höll tyckte vi……och den höll ju verkligen…inge mer Kräk under hela dagen och liten va pigg som 17!!

På Kvällen blev jag hämtad av Katarina och sedan hämtade vi Mia! Vi drog in till Hedemora och gick på Bio….Hur många lingon finns det i världen….var det vi såg…Underbar film och jag blir mer och mer säker på vad jag vill…..Nu ska jag bara våga ta tag i det också! Tack snälla Mia och Katarina för att ni tog mig med….En underbar dag blev det som började med att jag fick Frukost på säng av Klara och Alma i morse…..ja jo jag tog ju min promenad först men fick lägga mig i sängen igen och äta… :-) Underbara barn!! Och jag säger bara det…SE FILMEN!!

images

I morse så va allt som vanligt och alla va pigga och krya….Ja förutom att Lilla M spydde lite igen…..Nu har vi funderat lite och funderar på om det kan vara en stressmage som gör sig påmind…eller vad det nu kan vara…..sjukt är det i alla fall!

1 kommentar:

Annica sa...

Dumt med kräkandet...hoppas det ordnar till sig. Och att dom kan fixa Magnus och att du vet vad du vill göra :)Vill också se filmen! Jag kramade också om Åke...ingen mera glögg där ute...Neakillarna var också lite nedstämda. *kram*