lördag 28 februari 2009

Klockan 8.00 i morgon Söndag!!

Förra årets målbild! 5.25 va tiden då........

Så börjar vi hålla våra Tummar för "våran" Pontus!! Han startar då från startled TVÅ och börjar jakten på ett bra lopp ända ner till Mora!! Magnus och Samuel kommer att följa honom med bil och skall försöka langa lite dryck åt honom! Sedan möter Olers och Kompani upp och langar också dricka fast på de sista kontrollerna! Pontus har med andra ord ett riktigt Seriöst TEAM runt sig!! Att jag sedan vet att det varit uppe i Sälen och kollat på Snön och spåret hela eftermiddagen gör ju inte att jag tror mindre på detta! De har testat skidor och jag kan svära på att det har snackats valla hela kvällen.....och för att inte prata om Vädret! Ja vad blir det nu då? Ikväll var det ju rätt kallt här hemma så vi får väl se hur det blir i morgon!!
Klart är då i alla fall att de där Galningarna har varit och ätit på Buffé ikväll och jag vet att de åt så magarna stod i fyra hörn! Så mat de har de då fått i sig.....ja Pontus har verkligen ätit mycket ända sen i Onsdags så han är nog laddad! Nu skall vi bara hålla tummarna att han inte blir sjuk.....han har nämligen klgat lite på att han känner sig konstig i kroppen och i halsen! Fast nu tror ju jag att han bara inbillar sig och är lite nervös sjuk.....det va så förra året nämligen!
Pontus Övningskör lite barnvagn med Emma!
Jag då? Jo jag lastar in barnen i Bilen och åker till Mora i morgon bitti! Vi har med oss en fin Pokal som Magnus har investerat i och så klart en Kexchoklad! Förra året satte Pontus i sig Chokladen på ca 2 1/2 sekunder så vi ska se om han tar det rekordet i år!!
Pontus och Alma kramas lite!!
Självklart så skall vi se till att Pappa Jörgen också kommer i mål......om han nu bara har båda PJÄXORNA med sig!!
Stort Lycka till säger vi till ALLA som åker i morgon!!
Kram kram på er Gott folk och jag ska berätta senare om hur min kväll med gamla laget varit men nu måste jag sova!!
Uppdatering nu på Morgonen!!
Allt har flyttit på bra uppe i Vårt läger och inga sjukdomar!
Nu åker jag och Tjejerna efter det att vi kollat på starten!!
Plex är solklart den bästa Vasaloppsreporten i världen!!
Kram kram Från mig och Tjejerna

Inga kommentarer: