tisdag 2 mars 2010

4.18.50……

Det vad var det tog att ta sig de där 45 kilometrarna idag! Det var kallt i starten…15 minus ungefär!! Frös som 17 innan vi kom iväg!! Men iväg kom vi och det gick ju bra till slut!! I början av loppet så var det lite köer  och stopp i en uppförsbacke…..tog det lugnt och höll nog ett lagom tempo för mig! Uppför är ju inte det jag är stark på! Fokuserade istället på att se till att utrustningen höll sig hel…..

IMG_2009

Efter 1 och 40 så anlände jag till första Matkontrollen och jag va hungrig…..eller så hade jag bara något konstigt baksug i magen!! Men hur som så i Oxberg så klämde jag i mig en Bulle, lite sportdryck, blåbärs soppa och vatten!! Det lilla stoppet och matintaget gav mig ny Energi!! Skidade ner mot…..

Hökberg där Pontus och Hans Far väntade! För övrigt andra gången jag såg dem!! De stod även ute i skogen vid ca 8km! De skulle langa dryck åt Sam!! 2.34 tog det till Hökberg och jag tyckte att jag hade åkt i all evighet….men Pontus upplyste mig om att det såg bra ut!! Och när jag Stuvat i mig mera Bulle och dryck så såg jag en Klocka…..klockan va strax efter 12 och jag insåg att jag log riktigt bra till….ja för någonstans hade jag velat åka under 4 och en halv timme men visste att det skulle bli tufft….men under 5 skulle jag bara klara tyckte jag innan loppet! Så När jag lämnade Hökberg var jag vid gott mod och talade om för mig att under 5 skulle jag bara klara! Lagom mål tyckte jag då!!

IMG_2011

Eldris passerades efter 3.29 och jag hade ingen koll på klockan men kände att ny Jävlar…..nu äre bara te å åka….. Sa åt några Gubbar att nu ökar vi sista 9 så vi kommer fram någon gång….de stönade bara något om att jag åkte för fort för dem….. Jag åkte fort….jo jag tackar!!

Vid varje följande  ner räkningsskylt så kände jag målet närma mig och jag kände verkligen att detta skulle gå bra! Dock skall jag säga att de sista 2 kilometrarna är sjukt långa….och för att inte tala om den sista lilla kullen över Riksvägen innan man kommer in på mål rakan är dödande och man är helt slut!! Målrakan kändes lång….jättelång! Åkte så fort jag bara orkade och tog mig i mål på Fantastiska 4.18.50

Så glatt överraskad!! Sjukt nöjd men också sjukt Trött!!

IMG_2014

På målrakan hörde jag Magnus och Tjejerna som hejade mig i in i Mål!! Hörde dem riktigt bra!! Det va skönt! Fick en fin Pokal när jag kom in i Mål av dem……

Samuel då?

Jo han va duschad och klar när jag kom i mål!! Fantastiska tiden 2.53.46 seglade han in på! Så grym den killen!

Att Duscha efter ett Vasalopp är  något som jag skall berätta om en annan dag!! Nu tror jag att jag snart går till sängs…..Trött, sliten men SJUKT nöjd!!

Till sist måste jag bara säga sjukt stort Tack till Pontus som körde oss och Pappa Jörgen som fixat mina skidor så de var i Toppskick! Super Glid och Toppen fäste! Han är för jäkla bra på det där…..Tack Jörgen du är bra bäst trots allt…….

Kram kram på er….

Ps. Korten är tagna av en mästerfotograf. Haha.Ds

5 kommentarer:

Annica sa...

Va duktig du är! Ja..Samuel också såklart, men nu är ju det här din blogg ;) *kram*

Vida sa...

Wow!! Du är så himla coooool! Snacka om styrka. Nu är jag grymt imponerad.

Kramar från Liv

Malin sa...

Fan Anki vad jag är imponerad! Tycker du är så jädra bra, min idol för tillfället.
Kram Malin

I huvudet på Caroline sa...

Hurra hurra vad du är bra!!! Vilken kanon tjej!
Kram C

Oss.... sa...

Tack snälla ni för era Goa komentarer!!
Kram