lördag 6 mars 2010

Pulka backen…..

I morse vaknade jag 5….utsövd….efter att ha somnat strax efter 20 i soffan så var jag faktiskt pigg redan 5….men sov en stund till ja man kan ju inte gå upp redan 5 en Lördag då man är ledig! Men 7 då orkade jag inte sova mer….11 timmar fick räcka….He he!

Vintern 09-10 052

Vi åt frukost och packade iväg Magnus som skall skjutsa Vasalopps åkare till Sälen…och i morgon ta sig de där 9 milen ner till Mora i Bil och samtidigt se till att vattna en av dem!! Han som skall åka känner sig tung i kroppen, förkyld, febrig och inte alls tränad och på hugget för att åka något Vasalopp….jag är inte så värst oroad över hans form men lite oroad blir jag allt!!

Men han brukar ju vara så här varje år inför Vasaloppet så lite van börjar jag bli….men man vet ju aldrig! Jag håller i alla fall alla mina tummar lagom hårt för honom i morgon!! Och kommer själv klart åka upp till Mora i morgon! finns inget bättre än att uppleva Målgången av Vasaloppet på plats!! tar min OLW mössa så jag syns på Tvn……

Vintern 09-10 053

Solen sken som 17  i dag och efter det att jag lyckats dammsuga hela huset och tvättat lite så drog vi iväg med hela bilen full med återvinning, Fika, Bobbar och madrasser! Först dumpade vi skräpet och sedan drog vi till Övernora pulkbacke!!

Där spenderade vi fyra av dagens soliga timmar! Roligt som 17! Alma hoppade som en tok medans Klara tog det lite varligare…..ja och vi hade så klart inte Hjälmarna med oss…..Fy vilken ansvarslös mor jag var! Men inte den enda som tur var….eller? Äh vi hade ju inga hjälmar på oss när vi va små och det gick ju ändå rätt bra intalade vi oss själva!! Alma hade världens flyt då Peter kom förbi på Skotern och hon fick åka med honom hela vägen hem till dem! Lycklig men lite rädd va hon allt!!

Vintern 09-10 056

Väl hemma igen så slappade vi med Varsin film och nu har vi precis stuvat i oss lite Lasagne som vi hade kvar från igår och sen blir det soffan med Popcorn, chips och choklad!! Ett riktigt bra slut på en riktigt bra dag!!

Inga kommentarer: