onsdag 10 mars 2010

Idag vid Matbordet:

Jag bad Alma att använda kniven till att peta på Maten på Gaffeln…….inte använda fingrarna då hon blev så kladdig om händerna….

Svaret jag fick…..

- Mamma jag ska ju ändå duscha snart så då gör det ju inget att jag blir Kladdig…..

Ok svarade jag, säger du så på skolan också?

-Nä då använder jag mina bestick…….

Undrar varför det inte går att göra lika hemma…….?

Men det va ett klokt svar av Alma……hon skulle ju trots allt duscha snart!!

I dag har vi hämtat ut Tjejernas nya gympa dräkter!! Kul med nya dräkter inför tävlingen på söndag!!

Jag tog mig en promenad under tiden det var träning idag! Igår så hade jag en riktig sur kväll surade hela kvällen och somnade i soffan och lade mig sedan i sängen tok tidigt……Allt kändes bara tråkigt i går…..tråkigt och hopplöst…..inget va bra! Då är det lika bra att gå till sängs när det är så!!

Nu skall jag försöka hålla mig vaken under hela Greys denna gång!! Vill ju inte missa ett avsnitt till…….

Sen kan jag bara säga at jag skäms över företaget jag jobbar på…….angående fiskleveroljan…..Pinsamt att man inte kan svara Tv reportrarna på ett bättre sätt!!

1 kommentar:

Vida sa...

Fiskleveroljan?

När det gäller Alma så har jag en känsla på att hon har en bra förebild när det gäller att ge svar på tal :)

Kramar