lördag 13 mars 2010

Helgen är här…..

Och halva är redan slut!!

I torsdags så var jag upp på Lugnet och skidade lite med Skidläraren P! Jag va hopplöst grinig i början men det gick bättre och bättre allt eftersom…..tänk om man kunde sluta offra dålig energi på trams…… P ville visa mig mördarbacken och vi skidade dit och skulle gå uppför den….men innan så åkte jag omkull så det bara Tjonga om det! Jag jag kommer lätt att få betala för sveda och värk till Pistmaskinföraren på Lugnet nu…han fick absolut stora skador i nacken när han körde ner i gropen som blev av mitt fall……. Fick trots allt en underbart skön träningsverk! Jag har blivit sjukt skidbiten…..

DSC00686

Fredagen började så där…hade glömt Jobb nycklarna hemma och borde nog lyssnat på Nycklarna och också åkt hem! Avslutade nämligen Fredagen med att fastna med handen i en av maskinerna…..ordentligt fastklämd satt jag där! N som stod bredvid mig och skulle hjälpa mig loss fick lätt panik och lyckades inte trycka på rätt knappar för att få loss mig så jag fick vackert fixa loss mig själv……ett märke i handen av ett fyllningsrör och två fina blåa hål i handen…..inge blod men blått! Men som tur var så funkade alla fingrar som de skulle och jag kunde jobba vidare! Och idag syns ingenting……bara lite ömt vid beröring!  Avslutade dagen igår med Filmen “Luftslottet som sprängdes” men självklart somnade jag under filmen….

DSC00685

Idag blev det lite Kompjobb…….och sedan har vi hjälpt Farmor att flytta! Barnen  Magnus och Farmor hade lastat och gjort klart tills jag var färdig jobbad så då drog vi mot Forsbacka……men först en vända på Ikea……. Där vi stoppade i oss Lunch……Min mat va färg glad kan man säga!! handla inte så mycket men en ny toa borste i alla fall!

Vi avslutade kvällen med Scones och nu sover vi snart i Soffan allihopa……

Tack och Go natt!

Bara 3 månader kvar nu……

3 kommentarer:

Annica sa...

Men Anki, du får inte klämma dig, det är så dumt. Jag provade ju på Bliwen för något år sedan...Och VAD är det där på tallriken??? Blä...Och vaddå tre månader? Jag blir ju nyyyyfiken förstår du väl! Nu ska jag sluta glo på datorn och släpa med mig min sovande sambo till sängen. Godnatt.

AnnaJiii sa...

3 månader till semester eller vaaaaad?? o jag håller med föregående..vad är de du äter????

MMiG sa...

3 månader till bröllopsdag men idag är det 3 månader till MIN födelsedag och i morgon är det 3 månader till ALMAs födelsedag!