torsdag 25 mars 2010

Kakinkastet……

Ja munnen alltså….den har en förmåga att gå lite i ett på mig! I både tid och otid….och det blir ibland väldigt fel….helst om man är lite uppretad också…då kan det bli att man hetsar upp sig lite extra och säger lite väl mycket vad man tycker…..lite för rak och ärlig och inte helt genomtänkt….det drabbar mig alltför ofta…..och tyvärr blir det inte alltid rätt….. Det har nu hänt…igen…men jag vidhåller fortfarande att jag har rätt i det jag sa men att jag kanske gick lite hårt och otaktiskt fram! Det kan jag hålla med om fullständigt! Men när jag ser att det handlar om orättvisor så blir det så……saken va ju den att det drabbade ju egentligen inte mig så varför skulle jag säga något…..ja, ni det vet jag inte…….men nu är det gjort och jag har inte mått allt för bra över det! Men nu är det dags att lägga det bakom sig och gå vidare…..förhoppningsvis har jag kanske lärt mig att stänga igen Limpsaxen nästa gång…..som min Far skulle sagt!!

 IMG_0134

I måndags fick jag åka hem tidigare från jobbet för att Alma hade ont i halsen……i vanlig ordning……känns som om att det är rätt vanligt….men ändå är det ett tag sedan nu! Vi har varit hemma och bara myst Tisdag och Onsdag! Onsdagen gick åt till att baka massor med The kakor och städa skafferiet….. ja vi har bäddat rent i sängar och tvättat också! Idag har det varit jobb och skola för alla igen…….

På radion i bilen idag så spelade de Ring of Fire med Johnny Cash då suckade barnen högt och sa: Åh det där är Hellmans favorit låt….Mmm den och Öl sade Alma snabbt……och genast började vi längta till Furuvik och vår vecka där!!Furuvik-08 141_redigerad-2

Till helgen laddar vi för Gympa tävling på Lördagen! 8.00-18.00 i Bjursås och Söndagen börjar med Fotboll på Lugnet klockan 8.00…..så det blir en Idrottshelg kan man säga!! Sånt gillar vi

Ha det bäst flodhäst!!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

När ni är i Furuvik i sommar kan vi komma över å hälsa på, hoppas du bjuder på öl;)

Tack Anki för att du är så go! Jag är lyckligt lottad att ha dig i min omgivning! Stor kram till bästa DU!!