söndag 28 mars 2010

Sportig helg…..

Precis som jag skrev i förra inlägget så blev det en sportig helg!! Lördagen började redan klockan 6 med frukost och lite smörgås bredning! Det bar av upp till Bjursås för mig och Alma….Klara fick sovmorgon och kom upp till 12.30 då hennes tävling började!

Bjursås 14-03-2010027

Almas grupp va riktigt Taggade efter förra tävlingens lilla torsk mot den yngre gruppen i klubben! Sånt kan man ju inte bara tolerera, få stryk av Glina….. ironi!

Hur som så gjorde de riktigt bra ifrån sig både på Matta och på Hopp! För första gången körde de även sitt fristående program! En dans som måste innehålla vissa övningar!! Roligt roligt! Almas grupp slutade till slut på en 3e Plats och Bronspengen var för allra första gången bärgad! Lyckan var total bland brudarna!!

Bjursås 14-03-2010039

Matsäcken åt vi mest av hela tiden och denna gång hade jag lyckats bättre! Förra tävlingen hade jag inte lagt ner tillräckligt med Hjärta på den…..Ja, för skall man sitta på läktaren en hel dag så måste man ju ha något gott att stoppa i munnen nästan hela tiden……..eller hur pappa P?

På eftermiddagen var det som sagt dags för Klaras grupp att tävla och Alma fick åka hem med Pappan som anlände med Klara! Själv skakade jag lite på skinkorna och slog mig ner på läktaren igen….ja för matsäck fans det ju kvar så det var bara att fortsätta äta….He he! Tur jag inte hade nå Godis med….då hade jag rullat av läktaren!

Klaras grupp imponerade stort och gjorde sin bästa tävling på länge och när Totalpoängen va ihop slagen så slutade de 2a! Vilket jubel det blev! De har verkligen kämpat nu för att nå den där efter längtade pallplatsen! Roligt med eftermiddags passet var också att Tjejernas kusiner Hanna och Kajsa var där! Kajsa i egenskap av ledare för två Grupper och Hanna som publik! Kajsas grupper är riktigt duktiga och deras fristående program har gjorts av Kajsa själv! Imponerande!

Imponerande är också att Bjursås kammade hem segrarna i alla Klasser under båda Passen…..Tänk att en sådan liten Håla kan ha så många jätte bra gymnaster! Det tycker jag är Grymt….

Tack gode gud så var det två lag som inte kom…..detta gjorde att vi fick komma hem en hel timme tidigare än planerat….Ett snabbt stopp på American Take Away och Pizza inköp blev det sen bar det av hem över för lite sömn!!

Fortsättning följer……..

Fotona är tagna av Mats Esselin och de är från Förra tävlingen!!

Inga kommentarer: