söndag 7 mars 2010

Vasaloppet……..

Ja som ni all säkert har koll på så är det Vasalopps Söndagen idag!! En av de Mysigaste Tv mornarna jag vet! Finns nästan inget som slår Vasaloppsfrukost framför Tvn… De senaste åren har vi tittat på Starten sedan dragit upp till Mora för att se den Live!! Nu kommer vi inte att göra så nästa år kan jag säga….om inget knas händer!! Men för att återgå till dagen så kom jag och Klara iväg i bra tid! lämnade Alma hos super snälla Familjen Wallen som lovat att Alma skulle få vara med dem hela dagen så att hon kunde få gå på Hockeyavslutning….sen slapp hon ju vara med också!!

DSC00668

Vägen upp var trafik fri och vi kom upp strax före Elva och fick en bra plats vis målet! Bara att invänta segraren och de andra tappra åkare!! Vi hade Sms koll på Pontus…vilket skrämde livet ur oss i Morse när inget registrerats på honom…varken på nätet eller via sms….hade han glömt sitt Datachip? Eller hade han snubblat på väg ut från Toan….ja frågorna va många….men till slut så dök siffrorna upp och man blev lugn igen!! Han gjorde ett kanon lopp och tog in placeringar nästan hela tiden men tappade någon på slutet Men han lyckade med sitt högt uppsatta mål! att vara bland de 500 första över Mål linjen i Mora!!

464e plats och tiden 4.58.50……det tycker jag är så sjukt grymt bra gjort!!

DSC00673

Fast jag ska säga att alla som tar sig de där 9 milen från Sälen till Mora är Grymma men den tiden som Pontus lyckades med är tok bra!! Efter Pontus målgång så skyndade vi oss bakom mål för att servera en Traditionsenlig Kexchoklad! Den största som ICA Maxi hade dessutom…….Pokalen fick han senare under Middagen!! Vi hejade  även i mål Bosse och Jörgen!! Bra jobbat av dessa två Gubbar också!!  En handbollskamrat Frida gled också över mål linjen på hejad av mig och givetvis så hejade vi i mål Magdis Johan som också gjorde ett toppen lopp, 245a!!Passade även på att hämta ut mitt Diplom från Halv vasan och Pontus fick Medalj för sitt TIOnde Vasalopp Grymt det med!!

Sen bar det av hem över…….Nu kan vi bara ladda om inför nästa år!!

Magnus som agerat service Team svängde just in på gården och ser rätt sliten ut han med! Tydligen så måste man gå upp redan 20 över 3 när man skall åka Vasaloppet! Och då sov de kanske bara 2 km från starten….Jösses säger jag bara!! detta gör ju Bragden ännu större!!

 

2 kommentarer:

Annica sa...

Ja, alla som tar sig i mål är duktiga! Och att vara bland dom 500 första är ju kanon! Vår kompis kom på 266 plats :)

Anonym sa...

Grattis Pontus!
Bra jobbat hälsar "hurtbullen"