onsdag 31 mars 2010

Det som göms i snö…..

Kommer fram i TÖ!

Det upplevs just nu när man är ute och promenadar…… Idag när Klara Tränade så tog jag mig en promenad och fick gå slalom mellan äckliga hundbajsar….. Så himla äckliga!! Visst man kanske kan låta hunden skita i snö högarna och inte ta reda på det men FAN det kommer ju fram sen ju och vem skall då ta reda på det? Han som kör Gatusoparbilen vill då inte ha sina borstar helt insmetade med hund skit!! Äckligt tycker jag!! Och det är ju faktiskt inte de stackars hundarna s fel…..utan ägarna! Har man hund får man faktiskt ta upp skitkorvarna…….tycker jag!!

 

Vårtecken…..

Vi pratade ju om sånt här om veckan…..Alma gjorde ett sånt idag…..Snubblade och slog ett stort hål i Jeansen, skrubbade upp knät och ena handen…..fulla sår och massa grus i såren! Det är väl vårtecken om något….Skrubbade knän……

Igår ni då ni….då fick jag nå ryck……gick till Hurtbullens postlåda och gjorde det jag skulle göra där…..sedan fick jag för mig att jag skulle springa hem……och tro det eller ej men jag klarade det!! Inte långt men i alla fall….JAG SPRANG!! För övrigt tycker jag att ni skall titta in till Hurtbullens hemsida och kolla lite…..hon om någon kan hjälpa folk att skaffa motivation och komma i form! Borde jag då inte använda henne själv då? Jo men det är bara det att jag är på tok för snål för det…….så är det!! Men man borde nog ta sig råd……..

Nu ska jag sova!! Sista dagen på jobbet denna vecka i morgon! Det gillas!! Hoppas jag får ett stort och roligt påskägg……

Kram kram

Inga kommentarer: