lördag 20 mars 2010

Mycket eller nåt…….

Ja ni vänner det har jobbats in lite Komptid idag…..så nu kan jag vara ledig när skolan har studiedag och dessutom TRE dagar på påsklovet! Sånt gillar vi!!

bild

Solen har strålat som en tok hela dagen idag och när jag väl kom hem och Magnus goa lunch va intagen så tog jag och Tjejerna en cykeltur ner på byn…..halv vägs så stötte vi på Herr och fru Wallen Senior…..de hade investerat i nya cyklar och skulle testa dem….Hybrid cyklar som gick på el när man ville det…..hur lyxigt är inte det då? Kan man cykla Vättern rundan på en sån tro? Ungefär då insåg vi också att vi ville ha Glass på affären och inga pengar hade vi med oss! Vi ringde Magnus så han fick åka ikapp oss……dock i bil!! Årets nyheter har kommit…….Jag provade en Magnum Gold!! Ät den säger jag bara! Grym…..Klara tog en Gitarr glass och hon gillade den!! Alma gjorde ett säkerhetsköp och tog en Tiptop…… Glassen gjorde absolut så att vi tog oss ända hem igen…… sen har vi bara slappat i soffan…..och nu blir det massa Popcorn……och givetvis körslaget där vi Hejar lite extra på Kusin Antons stora syster Sandra som är med i Kören från Lidköping!!

DSC00265

Vi tänder även våra ljus idag……..och det är med stor sorg i våra hjärtan som vi gör det! En underbar Granne har lämnat oss! Hon va en skön dam som alltid bjöd på goa bullar när vi hade vägen förbi uppe i skogen hos henne och hennes man!  Vår “Keckemamma” vilar nu i ro och har det bäst där hon är  nu!! Men jag måste bara säga att jag hatar den där JÄVLA cancern! Må alla forskare hitta något bra bot mot det nu……

Ta hand om er alla!!

Inga kommentarer: