torsdag 20 maj 2010

Fotboll…..

Ja alla vet väl att jag ägnat en rätt stor del av mitt liv till att spela fotboll…..Men nu har jag lagt mina skor på hyllan långt ute i Hönshuset! De sista säsongerna jag spelat så har jag bara ställt upp några matcher vid akut kris på Målvaktsfronten…..förra sommaren var det inte en match…och det va ju tur och skönt!!

Just nu ägnar jag mig åt at skjutsa Tjejerna på sina träningar…..skoj att stå på sidan och titta! Alma vill stå i mål men får nog börja som ute spelare….. Klara är en all spelare och snabb som 17….något hon inte fått efter mig…..men hon kan alltså spela lite överallt!!

Döm om min förvåning när jag fick ett samtal igår ifrån Gustafs u-lags tränare…..Han drog en lång snyft historia om hur många skador de hade på alla möjliga Målvakter och nu var jag hans sista hopp…….Jag Tackade nej…..Hade ju skjutsning av barn att tänka på och Magnus han va ju inte hemma och kunde hjälpa till….men tipsade honom om ett Bättre än mig alternativ…… Hon nappade och ställde så klart upp! Tack för det Marie!! Och förlåt för att jag tipsade om dig…. ;-)

På klaras Träningar är jag med och hjälper till lite….och idag avslutade Tjejerna med straffsparks tunerring……jag och en Pappa ville också vara med men valde att ta ett eget mål och skjuta på varandra….så nu har jag fina härliga blödande skrubbsår på båda mina knän…….Varför kan man ju undra….Jo endast iförd shorts så va jag ju tvungen att kasta mig för att kunna rädda en straff……och ni som varit på en Konstgräsplan vet att den river väldans skönt……

Så nu har jag fina sommarben……..

Inga kommentarer: