lördag 22 maj 2010

Morgondimma....

Idag är det Lördag....hur skönt är inte det då? Jätte skönt faktiskt! Men jag åker ändå till Fabriken! Inventering står på schemat, inte skoj men ngt som måste göras! Missar dock Klaras match idag på förmiddagen men det kan inte hjälpas! Det blir fler....

Igår hade jag en va hemma med Alma dag....hon hade ett besök hos ögonläkaren som stod på kalendern! Det resulterade i nya glass ögon! På vägen hem från Avesta så stannade vi till hos min moster och hennes man! Det verkade vara toppen med dem! Skoj att vi tog oss tid och stannade! Kanske inte blir att vi får åka till Rembo för att fika mer.... Huset de bor i är nämligen till Salu! Det är ett gulligt hus med en välskött trädgård till! En rätt stor lada man kan gömma massa skrot i! Sa alltid när jag va liten att jag skulle bo där när jag blev äldre. Nu blir det inte riktigt så! Hoppas att mormor som är i himlen kan förstå varför.... Ja för det är faktiskt så att det är min mormor och morfars gamla hus! Hur som helst så hoppas jag att den som köper det tänker ta hand om huset lika bra som moster och mannen gjort!

Igår skulle jag även passa på att åka till vårdcentralen och ta nya prover på min sköldskörtel men sidu det bidde inget med det! Råkade stoppa i mig medicinen på morgonen och det får man ju inte! Hade tur och fick en ny tid redan på Måndag! Ibland har man tur! På eftermiddagen provade jag att göra en sats nässel Pesto som herr Olsson lurat mig att man skall göra! Det gick så där kan man säga! Skulle nog behöva en matberedare ändå.....

Inga kommentarer: