torsdag 6 maj 2010

 

Promenaden igår…..

Jag utgick från skolan och tänkte gå runt Bengtsbo som vi säger här…..men istället blev det runt Bengt och Cecilia om man säger så….. För att gå runt där måste man passera genom skogen som ägs av ett lite underligt folk här i Byarna!!

DSC00788

De är sjukt duktiga på att hålla ordning i sina skog runt deras gård! De sorterar alla pinnar i olika storlekar och olika högar! De tar reda på ALLA pinnar kan man säga!! Nu är mina bilder inte världens bästa men ni kanske kan se vad jag menar!!

DSC00790

När man gått en bit in i skogen så ligger där ett helt underbart ställe…..en jättefin gård, ja själva husen i sig är inte så fina….eller jo de är fina…..bara i lite dåligt skick…..Men gården ligger helt underbart!!

DSC00789

Jag har startat en liten affärs verksamhet också…….av en slump så var det folk som började fråga mig om mina Taggtrådshjärtan….så nu tar jag betalt för dem!! Eller byter mot något annat snyggt jag vill ha……

DSC00783

Idag lyckades jag byta åt mig  Träbokstäver som hennes Pappa gjort åt mig….XMAS till jul…så nu skall jag måla dem vita och sedan får jag längta till Jul!!  Sålde ett stort hjärta på jobbet i morse skall ha ett litet med mig i morgon….och förhoppningsvis så kanske jag byt åt mig något snyggt i Betong också!!

DSC00634

Nä nu ni skall jag ta och gå i säng….klockan ringer ju snart igen och då stegar jag vidare mot nya 20000! Ja för över 20000 ska man komma varje dag helst!!

Så Go natt!!

1 kommentar:

Vida sa...

Jätteläckra hjärtan!! Kanske återkommer med ett sånt när jag satt igång att inreda..

Kramar från Liv