torsdag 13 maj 2010

Tjuvfiske……..

Tänk att det finns folk till allt…

I morse så hällregnade det när jag vaknade……ja jag skulle faktiskt iväg till jobbet idag med……fast det är en Tokröd dag idag! Men sån är jag…..lite extra att stoppa i fickan är bra att ha!!

Hur som så gick jag till vänster istället för till höger som jag brukar……gick mot Wallens och vände efter ca 25 min….tillbaka på Bron igen så såg jag en bil nere vid vår rastplats i byn……där brukar det stå väldans mycket folk och fiska nämligen så det är inget konstigt med att det står bilar där….men halv fem på morgonen är ovanligt och ännu mer ovanligt är just den här tiden då det råder fiskeförbud där nere……såg sedan fyra Karlar som stod med Fiskespöna i vattnet……skumt tyckte jag och hettade till en aning! Skulle jag säga åt dem? Skulle jag låtsas som ingenting? Eller helt enkelt stövla ner och läsa lusen av dem? När de såg mig drog de upp spöna och gick iväg in mot skogen….vet inte om de trodde att jag inte såg dem eller brydde mig! Men då hade “Fiskepolisen” i mig redan klivit i sin roll…..Med bestämda steg så stegade jag mot de Fyra männen……vet at jag tänkte att de där springer jag lätt ifrån om så behövs…..man vet ju aldrig! Och va då jag har ju provat på Thaiboxning…….

 

Ropade åt dem att de inte fick fiska där…….. Vi inte prata svenska fick jag tillbaka…..Fine jag kopplade genast på min Engelska…… Alltså jag är kanske snabb att döma de där stackars Polackerna men till saken hör att vi här i byn har haft problem med ett gäng som Fiskar hela nätterna och Tömmer vår sjö på Fisk och sedan säljer dessa fiskar dyrt till restauranger…….Så visst va jag nästan säker på att dessa män va Fiskbovar!! De masade sig sakta men säkert in i bilen och jag stod stöddigt kvar och såg dem åka iväg…..innan förklarade jag vad det stod på Skylten om fiskeförbud och förklarade sedan att nästa gång de skulle fiska där skulle de komma på Rätt datum och dessutom lösa fiskekort! Jag lovade dem också att om detta inte sköttes så skulle de få träffa mig igen!! Nu fick jag ju faktiskt en rätt bra anledning till att gå mina tidiga morgon promenader även efter det at stegräknar tävlingen är över…..Jag har helt enkelt utsett mig själv till Fiskepolis här i byn…….

På jobbet idag har vi Producerat Myggstift till Svenska folket….en lugn och skön Maskin där man kan sitta och tala rätt mycket medans man kör…….

När Klara tränade Gympa idag så Travade jag runt Gröna milen…….har inte hunnit den på en “kort” träning förut men med draghunden som hjälp i Söndags så insåg jag att det nog är möjligt…..men skulle jag klara av att hålla Tempot uppe hela milen själv? Ja tro det eller ej men jag gick så höfterna höll på att rulla av kändes det som och jo jag fixade det……

Rätt nöjd nu faktiskt och tänker strax gå till sängs så jag kommer upp i morgon då jag är Fiskepolis en timme på morgonen…Haha! Sen blir det jobb!!  Magnus och Barnen de får vara hemma och gå på Kosläpp På Ottos Lantgård!! Lyckos dem…… Börjar faktiskt undra varför jag inte tagit ledigt i morgon…..Men men jag får vara ledig någon annan dag!!

Kram kram på er….

1 kommentar:

Malin sa...

Du är rolig du Anki :). Jag hade nog inte vågat stövla ner till 4 okända karlar tidigt på morgonen och läsa lusen av dem.
Bra jobbat och skönt att du hjälper till att bevara våra fiskevatten.
Vi ska försöka komma o hämta sandlådan den här veckan, har liite fullt upp med vårt jävla kök!
Kram Malin