måndag 24 maj 2010

Internet….

Krånglar som 17 för oss här hemma…lägg där till att det sprakar och rasslar som 18 i vår hem telefon……Idag tog jag ändan ur och ringde och gjorde en fel anmälan…….undra hur det ska bli….Det blir nog bra1!

I helgen tog vi det mest lugnt! Jag jobbade till typ halv 2 på Lördagen men sen blev det hemma och ute i solen! Magnus klippte gräs….eller jag vet inte om han gjorde det….han simmade runt med gräsklipparen på gräsmattan i alla fall!! Själv försökte jag med det rätta “knycket” dra igång en Trimmer som snart sett sina bästa dagar……det gick till slut….. men så dryg den var…man fick inte gasa för mycket och inte för lite utan det skulle vara så där lagom…annars lade den av…..den lade av några gånger och medans jag väntade på att den skulle återhämta sig så gjorde jag några Taggtråds hjärtan……. När jag satt där på gräsmattan som bäst kom Alma studsande och ramlade raklång över all den rostiga Taggtråden…..hon har nu några riktigt fula märken på benen…..lägg därtill de fina blåmärkena!! Stackars lilla gumman!!

Söndag morgon vaknade jag så klart skit tidigt i vanlig ordning……men att ta en promenad va helt otänkbart……dessutom så ville jag faktiskt sova lite också! Det verkligen kräkregnade! Låg kvar i väntan på att det skulle ge sig……inte då…..blev en ordentlig inne dag! Rastlösheten va total redan vid lunch…..bakade så tills allt va slut i skafferiet och jag fick ge upp……försökte sedan sätta in lite foton i albumen…ja då va ju fotofickorna slut….surade lite och somnade på soffan……till slut kom i alla fall Olle och Ulrica hem i granngården så vi fick gå dit och fika med dem! Klara och Alma hade ju gjort så fina gratulations kort till Olle som fyllde år på Lördagen så de ville ju gå över och gratulera honom lite…..Såpa till Olle och ett Taggtråds hjärta till Ulricas Rabatter blev det…. Solen dök fram från de grå molnen så att dagen kunde avslutas med en promenad på en timme!!

Inga kommentarer: