lördag 1 maj 2010

Sista April……

Ja det var ju igår det….

Då kom det besökare hit! Bästa Marie, Mathias och Goa Elise Underbara Magdis, Johan och super sköna Alva!! Det har ju varit så de senaste åren att “ Mina” pinglor från Gustafs kommit hit och ätit Tacos! Det är sista gången man får äta Tacos innan sommaren! Nu börjar liksom grillsäsongen och Tacosen får nu vänta till Hösten igen!  Vi dukade långt bord och åt i massor! Avslutade med Marängsviss!! Underbart gott och trevligt….. Och Tack så jätte mycket bästa ni för Blommorna i den fina Krukan! Den kommer bli perfekt i mina nya “Rabatter” som jag för övrigt skall göra klart i morgon!

fyrverkerier06

Fyrverkerierna i Fäggeby hoppade vi över……De små barnen behövde åka hem och sova och Klara tycker ändå att det smäller så högt så istället drog vi över till de bästa grannarna och premiär öppning av Bodegan! Alltid lika trevligt……Klara och Alma jobbade lite i baren…….men eftersom vi va trötta och jag skulle upp och jobba och Magnus upp och iväg så gick vi hem och lade oss i tid eller ja relativt tidigt i alla fall!!

 Hoppade över Morgon promenaden i morse! Jag förtjänar lite sov morgon ibland!! Gick ju ändå upp vid  Fem och åkte till Jobbet! Nu har jag jobbat ihop fullt i min komp bank!! Det gillar vi!!

Efter jobbet blev det till att åka till Hedemora och hjälpa Magnus med 1 maj firandet……..jag är inte det minsta intresserad av politik men jag kan ju hjälpa till att vara Milko katten Tiger för det! I Hedemora går man inte runt och demonstrerar nu för tiden utan är i Folkets park och har lite aktiviteter, i år hade Magnus lånat Milkos hoppborg och Tiger dräkten!! Ansiktsmålning och fågelholks tillverkning fanns också och givetvis gratis kokkorv till alla! Självklart fick man gå Tipspromenad och svara på sjukt svåra frågor……..massa fina priser till både barn och vuxna fanns med!! Tror nog att politikerna tyckte det blev en lyckad tillställning!!

Somnade av i soffan när vi kom hem, helt slut! Tog en promenad när jag vaknade och fick ihop mitt mål på över 20000 steg! Skönt då kan man känna sig riktigt nöd……

Nu är det bara kväll och gnäll kvar! I morgon blir det nog Morgonpromenad och lite “ Rabatt fixning” jag har ju burit hem lite sten nu som jag hittat i dikena……

Kram kram på er alla!!

Ps. Jag skriver mina inlägg i Windows Live och har lagt märke till att de som inte har det installerat  får en väldigt knäpp sida! Så vill du ha den på rätt sätt så Googla på Windows Live och installera det! Helt gratis dessutom och har du egen blogg så får du möjligheterna till att få göra din blogg ännu snyggare!! Ds

Inga kommentarer: