måndag 17 maj 2010

Oj oj oj vilket schema…..

Ja ni jag säger då det….Helgen ramlade förbi i ett rasande Tempo!! Jobbade i Fredags…..alla är ju inte lediga på klämdagarna….vi va så förr men nu har vi fått något som heter arbetstidsförkortning istället och det innebär att man kan själv välja när man skall vara ledig…..så jag valde att inte vara ledig i Fredags……väljer att vara det nästa Onsdag istället….

I fredags var Magnus ledig och hemma med Barnen! De var upp till vår stora Bondgård här i byn och kollade på Ko släpp! Det är sjukt roligt att se kossorna springa ut i hagen…..ja för de gör verkligen just det….springer alltså!!

Kosläpp10 002

Jag själv tog mig en promenad i spöregnet i Falun efter jobbet! 3 varv runt en sliskig sjö vid namn Tisken fick det bli!! Sen blev det dusch i raket fart hos Bästa P! Sen skulle jag göra slut på mitt presentkort som jag fick av de bästa Tjejerna på min Möhippa…..På hudkliniken Nova i Borlänge finns massa bra saker man kan göra med sig själv…..då detta inte är något som jag brukar syssla med så kändes det lite svårt att välja något….till slut tog jag fotvård……tänkte att efter allt detta gående så kanske fötterna skulle må bra av lite omvårdnad!! Och det gjorde de! Malin som tog hand om dem är en Tjej som jag känner sedan innan! En härlig Gustafspingla modell yngre! Roligt att få träffa henne och få bli ompysslad och prata lite strunt!! Tack för det bästa Tjejerna och så klart Malin!

Kosläpp10 008

Lördag morgon startade med en promenad i regnet! Bra tänkte jag då kan man ju sitta inne i en Gympa hall utan att må dåligt…..så skulle jag inte tänkt! Ju mer dagen gick ju mer sken solen……och när jag blev utsläppt vid 16.30 var det tok het i bilen och ute…..snacka om ångest!! Men men sånt som är!! Det gick så där Tjejerna……men det var ju så att de körde svårare varv än vanligt och gjorde mer avancerade saker än de brukar så det ska ju vara lite tuffare då!! Klara hade för övrigt 26 hårnålar i håret för att få till rätt Frisyr under tävlingen!!

20090613_1555

Hem och svira om blev det i alla fall!! Vi skulle nämligen till Gustafs och gå på Fest! 30 årsfest och välkommen hem fest för allas vår egen Toastmadame!! Bästa Anna Jiii har kommit hem från sin lååååångresa! Brun som en bränd pepparkaka va hon då…..Fick verkligen oss andra att känna oss som de blekfisar vi är!! Vi åt och drack och hade skoj….Ja jag festade loss med två Colaburkar….Magnus festade loss med många ölar och mycket med Bål och avslutade det med att dricka lite mycket Rövin…… Han va inte så pigg på söndagen….He he! Barnen var för övrigt hos Mormor och Sibban…..

Tack vare det så fick vi jordens sovmorgon……Vaknade först vid Åtta men somnade om….så skönt! Vaknade igen och då började Tatanic på Tvn…..vi låg kvar och kollade på den men somnade så klart ifrån den och vaknade igen när det var en halvtimme kvar…..klev ur sängen vid Tolv!! Hur ofta händer det att man sover så länge? Kanske behövde jag det! Vi fiskade upp barnen hos Mormor och drog vidare mot Falun för att lämna hem Daniel! Snabbt vidare till möte med Husby Nöje om vår stora fest!! Ja sen va helgen liksom slut……Tog en promenad hem från Mötet så jag fick ihop lite steg igår med!!

Tur det för nu är tävlingen slut…..

Inga kommentarer: