söndag 30 maj 2010

Bröllop……

Men först Match mot Islingby för Klara och hennes Fotbollslag! Det är så bra med Matcher på Förmiddagarna! Det gillar vi hos oss! Vinst med 6-1 blev det idag! Klara va nöjde efter matchen och rullade snabbt hem igen för att inta lunch och göra ett ombyte på mig…..

DSC00836

15.00 ställde jag bilen i Torsång…..06.00 kom jag hem i morse!

Där imellan han jag med mycket Bla Assistera blivande Bruden på ett Toabesök, Vara med under fotograferingen, Ställa i ordning för snacks och skumpa glas ute tills regnet kom igen, Servera skumpa till gäster och Brudparet som va skita vackra, duka fram maten, diska, plocka disk, hälla upp massor med vin och vatten, ställa fram oändligt många öl,  ta hand om en ledsen bäbis duka av, skjutsa hem en av gästerna som fått ett migrän anfall, duka fram kaffe och tårta, hälla upp avec, skära tårta åt alla 97 gästerna, duka undan alla kaffe prylar, ta bort alla glas, diska ännu mer, ta hand om samma  gråtande Bäbis som fått nog, diska lite till, skickade till slut ut bäbis på Promenad med DJen och Barkillen, Bäbis sov som en stock hela natten sen, åt lite mat, ut med chips och nötter, plocka mer disk, fram med mera öl och bargrejor, bygga bar, vika bord möblera om, disk till förbannelse, fram med natt vickning Gustafskorv och Vika bröd, torka golvet för tredje gången,plockade massa ölburkar, plast glas och lite mera disk……. Sorterade sopor, lyfte ut allt på en släpkärra, ut med alla presenter i min bil, åt lite mat igen, sorterade mer glas åt olika håll….ja en himla massa med andra ord! Körde till sist hem släpet och presenterna till Brudparet och Mannens Päron till samma ställe! De skulle upp någon timme senare och ta hand om sina Barnbarn! Sedan vände jag tillbaka mot Torsång för att köra hem några stackare som inte hade någon skjuts hem…..Taskig kille som inte kom och körde hem dem….. Allas vår egen Puff såg så sjukt glad över att få se mig så jag trodde han skulle gråta!! Till och med Robert sprang till bilen….. Dumpade av alla utom Puffen i min By Ovanbäcken! Tänk alla tre paren bor i min by som jag växt upp i…..

DSC00835

Hem och sova…..han bara ligga ner några minuter innan Alma kom in och lade sig bredvid mig….sen gick Klara och Magnus upp…..Jag fick sovmorgon till 10! 3 !/2 timme fick räcka!

Men nu skall jag sova! Tok sova!!

Kan bara till slut säga att det va sjukt roligt att få vara med Anna och Peter på deras stora dag!

2 kommentarer:

Vida sa...

Vilken klippa du är.. fast en energifylld sådan :)

Kramar från Liv

AnnaJiii sa...

Och för de som inte visste..så kan jag som var där o hade skoj...hon slet som ett djur och gjorde det med bravur!!! Inte för ja nånsin hade trott annat...men har nästan dåligt samvete för hur mycke de fick slita....De bästatste bröllopspersonalen EVER!!!!