tisdag 15 juli 2008

Allsång på skansen dagen....


Flickorna har laddat hela dagen på att kvällen ska komma så Allsång på skansen börjar!!
Nu sitter de alltså bänkade i soffan med varsin översvämmad skål med kastrullpoppade popcorn!!

För övrigt har vi tvättad sängkläderna i husvagnen och bäddat igen! Magnus har gjort rent vatten tanken och upptäckte att vatten pumpen läkte....kul...men det ser ut som om att han kan fixa den.....har ingen lust att köpa en ny dyr sån.......Förtältsmattan som våra husdjur råttorna har mumsat på var inte så väldigt allvarligt skadad utan kunde lagas med Silvertejp!! Tur att silvertejp finns!!


Efter Lunchen så drog jag och Flickorna iväg till Västerby och plockade 10 liter Jordgubbar! Nice!! Nu ligger de i frysen och kommer att passa bra i Youghurten i vinter.......Mumms! Jag hade 2 1/2 liter jordgubbar kvar sen förra året så de kokade jag lite saft på men jag läste mer än ett recept samtidigt tydligen så jag vet inte vad det blev..........skall snart provsmaka! Jag gjorde helt enkelt ett eget recept!


I morgon skall vi om det är fint väder åka till Pontus och Fiska, Busa och härja med Ecco! (det skulle tydligen stavas så) Vi är jag och Flickorna, Magnus får vara hemma och greja! Givetvis skall vi passa på att plocka hem Storebror Daniel från Linghed! Nu får det räcka med Datorspelandet!


1 kommentar:

Hagbacken sa...

Hallå där Anki! Visst är väl tisdagarna de bästa sommartv-kvällarna! Älskar liksom dig och din familj allsången jag med!

Härligt med alla jordgubbar!

Kram Linda