tisdag 8 juli 2008

Jag är kär......

Nykär eller helt galet förälskad kan man säga!!
Nu undrar ni väl om jag blivit helt galen men min nya stora kärlek är en Cykel!!
En Blå Damhonda!! En Cresent från 1800 frysifast eller i alla fall länge sedan!! 1900 nångång.....
Den har allt man kan kräva, U-ram och en schysst look!! NU har jag även fixat nya däck!! Helt själv! Böt även sadel......själv så klart!! Tvättade den sedan med såpa och lite svinto!! Så den blev ren och fin!!


Här har ni den......

Sadeln är ju inte gammal men den är hel......och skön!

Shysst detalj....

En äkta cresent....




Snyggt Kedjeskydd!!

Tog en tur upp Till Hurtbullen i Berga och visade upp mitt underverk!! Och hon tyckte den va fin!! Hans hjälpte mig att ta bort två fastrostade skruvar också!! Snällt av honom!! Man kan ju inte ha ett fullt reflex mitt på framskärmen!! Tur att man har snälla släktingar som hjälper en när man är i nöd........;-)

Nu är det tack och go natt!! Blev ju sent som17 igår så idag blir det tidig säng!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skönhet!
Kul att du också fattat tycke för cyklar!
Vi ses väl i morgon?
Kramar från "vitkålsodlarn"

Hagbacken sa...

Hallå igen, underbar cykel! Förstår att du blev kär i den!

Kram Linda

Anonym sa...

Hej Anki
Är in och läser din blogg med jämna mellanrum. Tycker att du har en trevlig blogg och att du lever ett härligt aktivt liv. Känns som att det är precis som jag minns dig från gymnasiet! Engagerad, sprallig och glad! Cykla på nu Anki...

Kram Anna Ringström