torsdag 17 juli 2008

Bullbak och Fisketur!


Igår när jag tog min sedvanliga morgonpromenad klockan sju så fick jag för mig att jag skulle ta och baka lite bullar som jag sedan kunde ta med mig upp till Gårdvik på vår lilla utflykt!! Ja jag vet jag får ganska knasiga infall ibland men bullar är gott och snabbt och enkelt att göra!!
Sagt och gjort så blev det en lite sats bullar och de hann precis bli klara innan det var dags att åka!! He he som om jag hade åkt utan dem då....

Vi tog med oss metspön, flytvästar och lunch investerades i på vägen! Pontus "kont" som Sibban ropat in glömde vi så klart!! Väl på plats så möttes vi av en hoppig Ecco och Tjejerna var inte allt för lyckliga över honom..........Men Matte tog handom honom och vi försökte lära barnen att låtsas som om att Ecco inte fanns! Det gick bra i 20 sekunders intervaller...........men jg ser det som positivt!! De kommer aldrig att vilja ha en egen hund!! He he!!
När Pontus väl trasslat ut Snörena (ja jag vet att det heter lina....men...) på tjejernas metspön så bar det av ut på sjön......ingen motor i båten så Pontus fick allt ro lite......men det blåste så hemskt så vi fick lämna havet och bege oss hem till bryggan istället! Där var det helt ok att stå och meta lite! Alma hade väl lika stort och långt tålamod som jag antar att jag hade när jag va i den åldern....typ inget alls! Klara däremot stod ett bra tag och metade och fick napp några gånger men lyckades inte få upp de där rackarns mörtarna.......men efter en stund så fick hon till det hon med!! Alma fick ny ork och lyckades hon med!! Till och med jag lyckades dra upp en stackare! Pontus han skulle så klart vara värst och drog upp tre stycken.........han ska då alltid briljera! Vi ska se om Tiger vill ha fiskarna senare idag!! Efter lite bad och Fika på nybakta bullar så fick det lov att vara nog och vi åkte upp till Linghed för att hämta hem Storebror Daniel som va vit i ansiktet och hade nästan helt Fyrkantiga ögon av allt data spelande!! Nu är det data stopp ett tag kan jag lova!




I kväll ska vi åka till Säter på TraktorCrusing och vi skall under eftermiddagen åka över till Mormor och Sibban och Fixa till det sista på vagnen!! Det ska bli så kul att få vara med på en egen vagn! Förra året så fick vi ju stå bredvid och titta på......inte alls lika kul kan jag lova!!

1 kommentar:

Vida sa...

Baka bullar på morgonen! Vad jag blir imponerad... vet inte hur många år sedan det är jag bakade bullar..

Kramar från Liv