måndag 14 juli 2008

Förutfattade meningar......

...ja jag har faktiskt det när det gäller ett visst folkslag i det här landet!! Vill kanske inte säga vilka de är direkt men om man säger så här: De är kända för att bo i Husvagn, De har sina egna lagar och regler och gör upp allt på sitt sätt, Kvinnorna har gigantiska kjolar som de kan stoppa in en hela J-A Coop affär i!!



Igår efter det att vi gjort allt som vi ville göra igår så drog vi till Coop! Rätt sent var det! När vi var där så parkerade just en sån här Familj i Fickan bredvid oss och de Tre manliga medlemmarna gick in först och efter kom en Tjej som inte kan ha varit så värst gammal! Innan hon gick in i affären så såg jag hur hon satte på sig ett Extra Förklädde över det hon redan hade! Det förklädet som nu satt under hade en Skit stor ficka fastsyd över hela alltet! Jag och en kille reagerade samtidigt och sade till varandra att nu så kommer det ha hända grejor inne på Coop!! Väl inne på Coop så berättade jag och Killen vad vi sett ute på Parkeringen och hon som jobbade i Informationen tillkallade hjälp men det verkade rätt svårt att få någon då det var Söndag klockan 18.30!! Listigt av det där Packet! Hon som jobbade är för övrigt ett gammalt Fritidsbarn till mig!! (Stön jag är gammal......) Jag lovade henne att förfölja dem och kolla lite!! Sagt och gjort så stegade jag efter dem och insåg att jag va sent ute!! De hade nog redan hunnit med en massa satyg redan!! Löpte iväg mot klädavdelningen och såg att de stod där och smusslade! En av killarna frågade mig om inte han och jag hade träffats förrut...... du sa jag jag har då aldrig sett dig förrut!! Jo men sa han jobbar inte du åt Sicuritas? men det ser ju ut att behövas just nu sa jag och då tog de en Tröja som de tänkte betala för och gick mot kassorna och jag följde efter dem och såg till att de åtminstone inte kunde sno något mer!! FAN säger jag bara jag såg inte med säkra ögon ifall de snodde något men kjolen va absolut tjockare när de gick ut än när de kom..........Jag tror inte Personalen vågade börja bråka för de var ju inte heller till hundra säkra på något så jag tror att de bara fick åka! Fast jag vet att de snodde saker........alltså tro nu inte att jag tror så om alla i det där folket men jag har sett mer än en gång hur det stått och bara stoppat på sig grejor och sedan bara börjat att bråka när Personalen bett dem att plocka ur kjolen......har sett med egna ögon hur de låtit sina barn stått i en smågodishylla och bara matat i sig smågodis i munnarna och proppat fickorna fulla så nog vet jag att de stjäl som korpar allt!!

Jag är inte på nåt vis så att jag inte gillar invandrare eller andra folkslag men när de beter sig så där blir jag AS arg!!



Annars igår så Städade vi i Ladan!! Jag sopade och Damsög bort en massa spindelnät och annat som inte är så roligt att ha i sin Partylada!! Nu är det Fit for Fight igen! Med andra ord den bara väntar på att få bli Festlokal igen.......kanske en Kräftskiva skulle sitta fint i den.....Enligt Marre så är den ju en kanon bra lokal då man kan vara hur full som helst iden och råkar man kräkas på golvet så är det ju bara att sopa undan det och dansa vidare! Det är vad jag kallar bra Partylokal!!



Magnus Rensade lite Ogräs på gruset utanför garaget och på Coop köpte vi något medel som vi sprutade på idag så nu kanske allt är borta i morgon! Hoppas det!! Han trixade också lite med Borden i ladan och kom på att han skall bygga nya bord och Bänkar!! NICE!!



Vi åt Jorden senaste Frukost igår och då blev det ju lunch ännu senare! Efter lunchen sov vi lite Middag för att efter det dra till Coop.....med andra ord vi sköt lite på allt igår......Det blir ju så när man är uppe kvällen innan, vilket vi va! Vi var nämligen hemma hos Walléns på möte med Busföreningen!! Vi hade en genomgång över hur Husby veckan gått!! Ulrica hade gjort en så God tårta!! TACK så himla mycket Ulrica!(hon gjorde den bara för min skull, hade visst tjatat lite om den......sorry) Ska fixa receptet på den och prova att baka den här hemma ngn gång fast bara när det finns färska jordgubbar!! Karin W hade också bakat en smaskig kladdkaka!! Typ!! Först en Tacorulle och sedan tårta och kladdkaka........det va inte min nyttigaste dag direkt men det va ju faktiskt min första semesterdag så..........

nu är det dags att stoppa Två Fotbolls tjejer i Duschen och kanske spola av sig lite själv också!! Förresten undra om inte jag ska bli Butiksspion............

1 kommentar:

Anonym sa...

Aja baja Kvistas.....så Du skriver om folk. Tycka är en sak och skriva vad man tycker är en annan......Visa inte Magnus vad du skrivit......han kan DO lagarna!

Annars - Há det bra på semestern!!!