lördag 12 juli 2008

Äntligen är semestern här!!

Veckan som varit har varit utan barn hela veckan!!
Det var ju meningen att de skulle komma hem från Farmor i Onsdags men tro inte att de ville hem då heller! de skulle bo hos Mormor istället! De kom ju på att de fick sova hur länge som helst om de sov hos Mormor!! Smart av dem!! Och Super Tack till Mormor, Farmor och Sibban som tagit emot barnen hela veckan!! Tack vare er så fick barnen extra lång ledighet från Fritids!! Guld värt!!

Vår Mormor är ju rent av en Expert på att handla på Tradera och är det något som man tycker att man behöver där så är hon med på Auktionerna och ser till att man får sakerna till billigast tänkbara pris!! Det är också bra!! Fast Magnus tycker inte det är så jätte bra.........men vad har han att säga till om??

Mormors senaste inköp gillar jag skarpt men hade ingen aning om att hon köpt den åt mig!! Det är en Klassisk Tupperware kanna men den är gigantiskt stor!! 3,8 liter rymmer den och vi har aldrig någonsin sett en så stor förrut! Men Mormor hon kan snoka upp det mesta!! Denna USA importerade kanna är nu i mina ägor!! Coolt!!


Eftersom vi inte har haft barnen denna vecka så har vi gjort lite Kvällssaker tillsammans! Typ Hälsat på Karin och Hans i Berga varje dag!! Stackars dem........

Vi har även cyklat ner till Husbyvallen och byt Nät i Fotbollsmålen!! Det va faktiskt rätt jobbigt!! I allafall för händerna!!


Igår så fick vi äntligen hem våra barn igen men Storebror Daniel han skjutsade vi upp till Kusinerna i Linghed! Han skall få en nästan Dödlig dos av Data och Tv spelande i Helgen!! Sen så blir det nog en Datapaus för honom!! Han behöver ju faktiskt frisk luft och annat att tänka på också!!

På vägen upp till Linghed så stannade vi till Hos Pontus Mamma och hälsade på! Eco var det ju vi ville allra mest hälsa på men Pontus och hans resterande familj ingick givetvis också i påhälsandet!! Pontus hade bakat jättegoda Negerbollar till oss och hans mamma hade bytt åt sig goda bullar!! Mumms med fika speciellt när man får den så gudomligt goda Hallonsaften!! Eco han hade fått jättelånga ben och va fortfarnde jätte gullig och tok busig!! Han satte tänderna i mig direkt när jag kom.......smart kille!!


Väl hemma för kvällen så somnade jag klockan 20!! Skönt!!


Jag har även upptäckt Facebook!
Vilken rolig grej!! Nu har jag tack vare det fått reda på massor om mina gamla Gymnasie klass kompisar!! Vi har skapat en egen grupp och kanske vi kan lyckas få tag i alla så vi kan ordna en kul Klassträff i Höst!! Tre av dem har blogg och det är kul att läsa deras bloggar och se vad de har för sig nu för tiden!!


Dagen I-lands problem kan jag bara säga är att jag hatar starka dofter!!

Typ Folk som har Mycket och starkt illaluktande parfym på sig!! Vi har minst två ex av det på jobbet och jag mår illa bara av tanken på dennes STANK!

Sen kan jag säga att vi även har några ex av den andra sorten också!! Det är de som inte Duschat på några veckor och absolut inte borstat tänderna sen de flyttade hemifrån!! Fan det vänder sig i min mage och jag har bara lust att spy på dem.......helst om man måste jobba lite för nära dem innan man ätit Frukost!! Är lite känslig innan frukost!! Det hände mig idag.......URK säger jag bara!! Tur att man inte är Gravid säger jag bara!!


Ja jag har alltså jobbat lite extra idag!! Tror nog att de pengarna kommer att behövas i Augusti!!
Men nu har jag i alla fall semester och jag ska njuta av den i Fyra veckor!! NICE



Har värsta skvallret på gång också men jag måste skaffa mer fakta innan jag skvallrar om det........så håll ut det kommer nog strax!!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Skvaller... ah.. väntar med viftande öron.

Hagbacken sa...

skvaller ja? Spännande...undrar vad det kan vara....tycker du själv skriver väldigt härligt! Vad skönt för både er och barnen med en ledig vecka från varandra!

Tupperware är ju guld..och den kannan såg inte fel ut!

Jag har fortf inte tagit mig in på facebook..blev så nyf nu..vem mer än du, jag o Liv har en blogg...vill du vara snäll och dela med dig av det t moi??

Grattis t sem nu, hoppas den blir riktigt bra! Men vi hörs nog under tiden!

Kram Linda

Ps, höll på att glömma, självklart får du länka..själv har jag tagit bort länkar av rädsla för att missa ngn..fånig som jag är...ds

Vida sa...

Jag vill också ha klassfest! Det vore så kul att ses igen..

Kramar i massor

Liv

Anonym sa...

Semester är det bästa!!! Och håller med om dessa stinkande människor fy!!
Hoppas ni får en kanon semester!! Kramar Sofia