fredag 25 juli 2008

På plats i Furuvik, Värme och Bad....

Ja ha då var vi nästan på plats i alla fall!! Vår riktiga plats är tyvärr upptagen än men förhoppningsvis så drar de som står där i morgon!! Då skall vi flytta upp i "vårt" hörn!! Ja ni som aldrig har varit i Furuvik fattar ju så klart ingenting nu men vi har vår plats här på Campingen och den trivs så väldans bra med så den vill vi gärna ha varje gång vi är här!! Så än har vi inte fått upp Förtältet men det gör ju inget nu när det är helt underbart väder ute!! Men förhoppningsvis så drar okupanterna i morgon.......så vi får komma på plats Liksom!
Ja jag sitter faktiskt ute i bara mitt Polarn och Pyre randiga Nattlinne och skriver! Trevligt!! Jag och Myggen liksom!!

Igår på vägen hit så hade vi Depåstopp i Valbo för Lunch och lite shopping!! Köpte som vanligt Toaborste på IKEA! Nio kronors borstarna är toppen då har man liksom råd att byta ofta!! Jag vill byta ofta för toaborstar är äckliga!! Hitta också en Jordgubbeskål ifrån Bruka Design! Äntligen!! Nu kan jag äta jordgubbar på Riktigt!!

Idag har vi fixat tågbiljett och Mobilt bredband och badat! Jag skall åka med Tåget 8.17 i morgon! Skall ju hem och Servera på Madde och Erics Bröllop! Kommer att bli så kul! Magnus och Barnen får vara kvar i husvagen och klara sig alldelens själva!! Det kommer de att klara jättebra! Synd bara om Magnus som kanske får bygga upp hela Förtältet helt på Egen hand, med hjälp av barnen i och för sig men än då!! Men han har sagt att det inte är några som helst problem och jag är helt säker på att han kommer att fixa till det jätte bra!!
Jag och Myggen surfar!
Den lilla grejen som gör det Möjligt!!

2 kommentarer:

Vida sa...

Tack Anki för snälla ord! Jag vet många som har samma känsla inför storstaden.. min känslor är blandade.. jag behöver action men samtidigt så måste jag ha naturen då jag verkligen känner mig som en sann country girl som alltid hälsar på busschauffören och tackar när någon stannar så att jag kan gå över gatan..

Gillar att läsa din blogg och få inblick i vad som händer i ditt liv och jag hör faktiskt din röst när jag läser :)

Ha en fantastisk semester m familjen och om du någon gång har vägarna förbi Stockholm och känner för det så kan vi ta en fika på något lugnt smultronställe.

kramar

Hagbacken sa...

Hallå där bruden...åh..så du sitter i Gävle och surfar?? ;) Inte illa...hoppas ni har en underbar sem där uppe...skulle gärna ta med mig datorn själv då vi åker till tex stugan, men där sätter sambon stopp!

Tack för tipset ang ättika..har fått det förut, och ska definitivt prova det...då jag får tummen ur...vill säga!

Tack också för dina fina ord...ha det så bra!

Kram Linda