måndag 7 juli 2008

Bröllop och Fest Städning!!


Linda gjorde ett kort åt mig......Tack!!

Nygifta!!

.......i Lördags så var det Ingrid och Jens stora dag och vilken dag det blev!!
Magnus Rivstartade dagen redan klockan 5 för att göra i ordning en lång Playlist på Datorn för att kunna spela musik under festen och samtidigt kunna dansa!! Han lyckade bra!! Sedan bar det av till Walléns för att skjutsa Magnus och peter på golftävling!! Sedan fick han lite frukost för att sedan dra upp till Klippan och hgjälpa till med att ställa i ordning lite till inför kvällens fest!!
Han kom lagomt hem med bilen så jag kunde åka till Elin i hedemora och fixa håret!! Hon fixade till mig så jag blev väldigt fin i håret! Man måste ju bjuda till när en frisör gifter sig........
Jag kom hem perfekt i tid till Lunch och vi kom iväg tro det eller i riktigt bra tid och vi hade allt med oss!! Även barnen.......som efter kyrkan fick hämtning av Farmor och skall vara hos henne till på Onsdag!!

Vi hämtade upp Marie och Matte på vägen och kom även i tid till kyrkan......helt otroligt bra jobbat av oss anser jag!!

In i kyrkan kom en vacker brud med sin far och paret sa ja till varandra och det bar iväg i fin bil till Nybo bygdegård för fest!! God mat och många tal serverades! Självklart vill alla lyckönska och säga något personligt till detta förtjusande par!! Jag sa inget men jag gav ju bort Magnus istället.......tror att det uppskattadesväldigt mycket!!
Festen skulle enligt Toastmadamerna bli något över det vanliga och det blev det jag lovar!! 5.20 på morgonen åkte brudparet och jag och Magnus låste dörren strax efter och cyklade hem till Mormor för några timmars sömn!! Lortig som få under fötterna efter all Barfota dans. Hoppas att alla killar fick med sig strumpor och skor hem till slut och att de kan byta skor med varandra så de får rätt skor tillslut!!

10.00 slog vi upp våra blå igen för att göra oss i ordning och åka bort till Nybo och hämta Ljudet....... Brudens mor var då vid 11 tiden på plats för att städa.....tur att hon hade god hjälp!!
Vi tackade för oss och drog vidare hem till Husby och Klippan!!
Ganska precis innan tolv rullade vi in på Klippan och där var det fullt ös med att städa!! Alla va nöjda med Gårdagens fest och det såg ut som om att alla haft kul för det låg då grejor överallt kan jag lova!! Bilder i från festen kommer att finnas på Bus och Nöje hemsidan och på Smedsbo Bloggen!
Vi städade, städade, rev tält och åt Pizza för att sedan runt Halv 6 komma hem igen.....på kvällen i alla fall denna gång!

Jösses vilken sömnlös helg det blev igen!! Men det var det värt!!

Till slut vill jag bara säga Tack till Ingrid och Jens för att vi fick vara med på er stora dag och hoppas att ni får en underbar resa därborta i USA!!

Dagen idag är det en ganska trött Anki som har skjutsat sin sambo till jobbet och sedan fyndat lite fina vin och snaps glas till husvagnen sedan blev det även nya däck till min nya cykel!! Skulle ju egentligen köpa en skål från Bruka design som det står Jordgubbar på men de va slut överallt.............skönt i alla fall med en ledig dag!! Nu skall jag strax sova lite middag eller mecka med cykeln......kan inte bestämma mig riktigt än.......


Pussar i massor.....

Alla snyggingarna.....

Alma ger sitt Grattis kort...........

Brud buketten.......

Alla Pinglorna....

Framför finbilen.......

Ingrid visar musklerna....eller?

Pling i glaen, betyder mera pussar



Marie, Jag och Bosse!

Magnus rockar Fet....


Bruden tar reda på sista disken innan hon åker hem.....


Lortiga tår efter barfota dans......

Inga kommentarer: