torsdag 3 juli 2008

Torsdag och livet har gått vidare......

sen sista inlägget alltså!!

Tack alla ni som sagt, gjort, skrivit eller gjort något för MIG denna vecka!! Jag har känt mig låg, väldigt låg kan man säga men Tack vare er alla så börjar faktiskt jag må mycket bättre!! Det är ju trots allt bra härligt livet ändå.........
Vad har då denna vecka haft att erbjudit då??

Jo Måndag kväll var det ju Pop och Rock kväll nere vid Värdshuset i byn som Vår lilla förening Dala Husby Nöje och Annat Bus har arrangerat!! Peter och Ulrica har gjort ett kanon jobb!
Det var rätt många där och kollade och alla banden han precis spela klart innan Åskan och Blixtran slog till och stängde av strömmen i hela byn!! Tur kan man säga......

I måndags kom även "min" hoppborg som jag Bokat av Milko! Två dagar för tidigt och i världens största låda och till fel plats i byn!! Men Tack vare lite god vilja och en stor Buss så fick vi den dit vi ville!!

På Tisdagen så var det lugnt hela dagen.......vad jag minns..........Förrutom Karins MorgonGympa som jag missade för jag jobbade!!

Onsdagen så var det dags att samla alla goda viljor och en massa tält för att böra Rigga inför den stora festen på Lördag!! Grillning och Tältresning var det på Programmet!! Även en Entré Byggdes!! Jag kan lova att den blev snygg!! Och som vanligt när vi umgås hela gänget blir det väldigt mycket prat och en massa skoj......kul!! Kul hade även våra barn som fick provhoppa i borgen och Bygga hus bland 100 halmbalar som vi införskaffat!! Klara stackarn hon hade feber och somnade på en filt i gräset!! Hon sov bort hela kvällen men verkar lite Piggare i dag!!

Idag då!! Ja då är det ju Torsdag och då har det varit Barnens dag på Klippan!! Först Gympa med Karin för mammorna....sen Klockan 11 Kom Pettson och han sjöng och spelade med barnen och det var Mega populärt!! Typ 150 barn kom det!! Efter det var det dags för Lunch och Kossan och Tigern kom på besök med Glass till ALLA barnen!! Jag kan lova att det var varmt i Kossadräkten!! Självklart va jag KO!! Det är så kul!!
Bengt som är vår nya sångstjärna i byn hade sin son med sig på nästa pass!! Sonen trollade och Bengt sjöng och hade massa skoj med barnen!! Bengt är en Klippa!! Sonen med för den delen!! Måste ju också berätta att det fanns en Clown kille som också var med oss under dagen som Spexade lite med barnen och Blåste upp ballonger och gjorde såna där härliga figurer!! Jätte härlig kille!! Han pumpade upp runt 200 ballonger idag och jag tror faktiskt att nästan alla barn hade varsin ballong med sig hem!!
Tror Faktiskt att de flesta barn har haft en bra dag idag faktiskt!!

Klockan 14 började sedan en lite Bakluckeloppis på en åker nedanför Klippan!! Jag hade lite Jox med mig och med stor hjälp av Mormor så lyckades jag sälja lite prylar faktiskt!! Tack Mamma för hjälpen och för Mellis till Barnen!!

Som om detta nu inte var nog så hamnade vi på ett Litet Pool Party hos Walléns innan vi kunde komma hem på Riktigt!! så nu ligger tjejerna helt utmattade i husvagnen och sover och jag har mellanlandat här lite........ väntar på att en tvättmaskin ska bli klar!!

I morgon så är det Disco för alla barnen och då skall det bjudas på Popcorn så jag ska alltså popa lite popcorn......typ en sopsäck full!!

Magnus han och grabbarna är nere på Klippan och grejar till lite idag igen.....fast jag tror att det var ölen som lockade mest........
I morgon så skall han i alla fall åka och hämta Ljud utrustning som han behöver till Ingrid och Jensas bröllop på Lördag sen blir det väl till att installera den på eftermiddag/ kvällen!!
Som ni ser så är det fullt ös......Kul kul men max i en vecka!! Måste nog ta hit en städfirma snart....eller en snöskyffel så man kan skyffla bort lite grus i hallen typ!! Men vet ni?? Det ligger kvar tills jag hinner ta reda på det.......;-))

Kort har jag inga men Folket i Smedsbo får nog in några snart och vår hemsida också snart kanske.........
Go natt!!

5 kommentarer:

Vida sa...

Du är verkligen busy!

Hoppborg?! Snacka om organisatör.. men jag blir ju nyfiken på vad det är som kommer att hända i byn...

/Vida

Anonym sa...

Förstår inte vart du får all ork ifrån! Men du är då definitivt värd mer än du ger dig själv cred för!! Stor Kram..plåstersofia=)

Anonym sa...

Hejsan!
Kul att hitta hit, Liv hade lämnat en kommentar på Lindas blogg (Leino), samtidigt så nämnde hon att du oxå har en blogg. Mycket spännande att läsa här ser jag. Får komma tillbaka en annan gång. Kul att se vart alla fån Kristineskolan tagit vägen, själv så bor jag i Norge sen 14 år. Time flyes, eller hur.

Ha det så bra så kanske vi hörs eller ses en gång.

Kram från Annelie

Hagbacken sa...

Hallå där! Kul att ha hittat hit! Det var Liv som tipsade mig, då hon hittat in på min sida! Kolla gärna in till mig om du vill! Vilken fin familj du har, jättesöta flickor!

Lyckades hitta en bild på dig också, och du var dig lik...int ett spår av att det gått 15 år sen sist vi sågs...typ!

Må så gott, återkommer hit! Fick aldrig riktigt klart för mig var exakt du bor..om det var Blge, Hedemora el? Men fattar som att du stannat kvar här runtomkring?

Kram Linda (Leino)

Anonym sa...

hej hej!! hittade massa fynd på loppisen där. tre leksaker åt gurra sen fick simon två sen fick hanna klaras gamla cykelsits till dockan. allt blev 46 kr. hur bra som helst. mvh sara