onsdag 23 juli 2008

Farfar på Besök.....

Ja som sagt Farfar har varit på besök, alltså Magnus far! Vi har inte så där jätte bra kontakt med Farfar men när vi träffas så är allt helt ok! Farfar ställer sammma frågor som alltid, typ vart man jobbar, hur mycket man tjänar och vad man heter....nästan i alla fall! Han har inga som helst skruppler och kan fråga om precis allt mellan himmel och jord! Han bryr sig inte särskillt om att deet kanske är en lite känslig sak utan möljer på bara!! Ja ja det är han i ett nötskal! Han är sån........det är bara att gilla läget och å andra sidan så ger han får han ta också! Med andra ord man kan svara lite som man känner och ibland vet jag att jag är rätt elak i mina svar men han kan ta det ........han blir liksom inte arg på en för att man kan tycka att han är knäpp, han vet att han är det typ!! Svårt att förklara men så är det!!
Kul var det att han ville komma och hälsa på oss nu när vi bestämt oss för att BARA åka till Furuvik i år!! Måste Tänka lite ekonomiskt också!!


I alla fall så kom han i Söndags och vi tog ett lätt mellanmål innan vi drog upp över mot Linghed och Magnus Syster med hela Familjen! Tog även med Pontus Kont och nyfixade Muslin åt honom!(ja jag gör Musli åt honom.......Fjäsk..... jag vet....)Han blev i alla fall nöjd!! Uppe i Linghed så är det alltid trevligt att hälsa på! Vi fick som vanligt god Mat och Efterrätt och sedan en massa prat och umgänge! Daniel bänkade sig vid Datorerna och Tjejerna försökte också ta en plats där men lyckades nog inte så bra!! Sent om sides så drog vi oss hemöver!


Måndag morgon så sov Farfar Rekord länge (enligt honom själv) Tror vi vaknade halv nio eller nåt sånt!! Jag tog en snabb promenad medans Magnus fixade fram Frukosten!!! Snälla han!! Vi bestämde vid Frukosten att vi skulle åka in till Borlänge för att gå på Strutsfarmen och sedan äta Lunch på stan! Farfar ville bjuda på lunch så ok det går man ju med på! Klara lyckades också lura Farfar att han skulle sponsra henne med det som fattas på hennes Barbapapa samling! Pengar alltså! Det fatades typ 150 kr och jag tänkte att kanske om Farfar tar lite så kan vi ta resten men tro det eller ej han betalade hela rsten och även det som saknades för Alma!! Det blev alltså varsin jättestor Barbapapa till Tjejerna!! En Röd till Klara och En Blå till Alma!! Lyckan var total och Klara sken ikapp med solen..........oj oj va nöjd hon var! Daniel slog också på lurtaktiken och fick med sig Farfar till en Kepsaffär och han fick en snygg vit keps med RAK skärm! Det ska visst vara så nu....rak skärm alltså! Det blev en dyr vända till stan för Farfar men åh andra sidan kan man ju säga att han aldrig har lagt ut en spänn på varken Julklappar eller Födelsdagspresenter på Våra barn så det va nog på tiden att han fick Punga ut lite.........
Vi stannade till hos Mormor på vägen hem och åt varsin glass och kacklade lite gran i regnvädret!! Kallt!! När ska det bli varmt?

Kvällen spenderade jag hemma hos Madde för att planera henes Stora dag på Lördag!! Jag ska ju servera på hennes Bröllop och vi fick lite riktlinjer om hur hon vill ha det! Det kommer att bli bra! Jag och ett gäng gamla elever till henne skall fixa allt till det absolut bästa!! Ska bli så Nice!! Mycke bröllop nu tycker jag.......

Magnus och de andra fick vara hemma och grilla och Magnus fick verkligen visa för sin Far att som Man kan man både laga mat och Hjälpa till med Disk och annat!! Huset var i toptrimm när jag kom hem.....Duktiga Magnus!! Farfar förstod inte hur Magnus kunde vara så hjälpsam.....


Tisdagen (igår) Började tidigt med Promenad redan klockan sju!! Magnus skulle ner till IP och fixa med Planen så jag var tvungen att gå ionnan han gav sig av! Men jag hann och Magnus hade återigen fixat frukost så jag behövde bara koka kaffe åt Farfar och väcka barnen!! Sedan hade ju den där Köksälvan tagit ur disken ur Diskmaskinen igen så det var ju rätt lätt att ta reda på allt också!! (Farfar ord för någon som tog han om disken) Vi tog sedan en tur ner på Byn och Spelade Minigolf och kan ni tänka er jag spelade jag också!! Jag som alltid sagt att jag aldrig ska spela minigolf!! Mitt tålamod fixar inte med det! Men för Barnen skull så får man ju offra sig!! Jag och Alma fick samma poäng.....Klara kom etta, Magnus tvåa, Farfar Trea, Daniel Fyra och jag o Alma sist på samma poäng!! Vi fikade och åt lite glass! Farfar tyckte det va konstigt att det fanns en affär i byn.....men åh andra sidan tyckte han att det var konstigt med en Strutsfarmare också! Han har rätt dålig koll på Livet utanför sin Bostadsrätt i Örebro!!

Nu är det i alla fall Onsdag och Farfar åkte igår och ingen i Familjen verkar ha tagit någon större skada av hans besök så det har nog gått bra och han har nog tyckt att det varit rätt okej att vara hos oss också!!

Gårdagen avslutades med TräningsMatch på Husbyvallen! Jag och Barnen serverade Kokta korvar till Hungriga Fotbollsspelare, 80 korvar tror jag de satte i sig!!
Ni som undra över mitt skvaller så kan jag snart skvallra om det!! Sista infot kvar nu bara!!


Nu ska vi Packa husvagnen till Bristningsgränsen för att sedan bege oss av till Furuvik........får se om det blir några uppdateringar då.........hoppas på det i alla fall!

Inga kommentarer: