söndag 27 juli 2008

Bröllop och tillbaka i Furuvik igen.......


Snygga Madde....
Då heter nu Madde Halvarsson i efternamn då........

Det var nog den varmaste dagen på hela sommaren nästan och då slår Madde och Eric till med att gifta sig.....Det var varmt, varmt, svettigt, klibbigt och rent ut sagt Blött på hela kroppen nästan hela eftermiddagen kan jag lova!! Det började redan i Kyrkan det svettiga men jag ska inte klaga det fanns dem som hade det värre än mig!! Tänker då mest på Gudmor och Tärnan Carin som höll reda på parets minsta son som samtidigt skulle passa på att döpa sig!! Hon va riktigt varm kan jag lova!! Även Bestman och tillika Gudfar såg rätt svettig ut efteråt!

Det gick i alla fall bra och Elias fick nu sitt namn och Paret sa JA och Prästen som för övrigt va rätt snurrig lyckades sno ihop det utan att säga något fel!!
Madde var en snygg brud i Lyxförpackning!
Själva festen hölls i en Bystuga som va något trång för ändamålet men det gick och alla va ju lika svettiga så det gick bra!!
Jag och sex andra tjejer skötte, kök och serveringen och jag tycker att vi gjorde ett kanon jobb och det funkade kanon alltihopa tycker jag!! (jag chefade bra med andra ord) Jag fick till och med äran att köra brudparet till sin övernattning och det var en klart lärorik resa ;-))
Jag kan bara säga stort Tack till Madde och Eric för att jag fick vara med om er stora dag!!
Hoppas att ni hade en kanondag tillsammans med er släkt och alla vänner!

Ris,massor av ris

Mera ris......

Madde hälsar på Oss i Köket!
I natt sov jag hos Mormor och Sibban och skulle sova i deras skinnsoffa!! Alla vet ju hur klibbigt det är i en skinnsoffa när det är varmt.......men lite lätt trött som jag var så somnade jag till slut men blev väckt av en Partykille vid namn Pontus när klockan var 03.37! Han ville bara prata lite.....typ det vill inte jag.....kunde inte somna om i den varma soffan så jag fick gå ut på altanen och lägga mig........skönt....vaknade nästa gång vid 7 då Mormors pensionerade granne var tvungen att klippa gräset!! Klockan 7 en Söndag??? Hallå mänska passa på att sov vet ja!!

Ok jag somnade om lite stund till och vaknade strax efter 8! Upp och äta frukost och packa in Mormor i bilen och släpa med hennes Husvagn till Furuvik!! Jag körde hit den i raket fart!

Så nu är jag alltså på plats i Furuvik igen! Härligt!! Nu har många av de andra kommit också så nu börjar det bli skoj!! Så himla roligt att se alla igen, vi är ett härligt gäng som hållit ihop i många år nu!!

Vi slängde i allafall in Mormors lilla kärra och kastade oss i väg till Havet och Rullsand för massa sol och bad!! Magnus och barnen var för övrigt där hela dagen igår och njöt av massa sol och bad då med.....samt att de flyttat husvagnen och fixat upp tältet och gjort i ordning allt så himla bra!! Du är bäst Magnus!!

Just nu sitter jag i Vårt fina ombonade förtält och regnet smattrar ner på tältduken........hoppas det blir fin väder i morgon!


Kram och Go natt på er Vänner!!

Inga kommentarer: