tisdag 1 juli 2008

Haveri......

En del får Data Haveri, andra Motor haveri eller Elverket i Hedemora som hade El haveri i går kväll på sista låten under Pop kvällen.........

Själv får jag någon slags Hjärn haveri........
Ett sånt fick jag i Lördagsnatt typ!!
  • jag känner mig inte nöjd med mig själv......
  • jag känner mig FET , gillar inte mina lår och Bilringarna runt magen alls
  • jag känner mig grymt otränad
  • jag känner mig osmart, alltså jag är inte så Intelligent
  • jag känner mig totalt Obildad och obildbar
  • jag känner mig som en dålig mor
  • jag känner mig dålig på matlagning
  • jag känner mig som en dålig sambo
  • jag känner mig som en dålig vän
  • jag känner mig helt värdelös på det mesta
  • jag tycker att jag har ett fullt och omysigt hem utan någon som helst stil...
  • Listan kan göras tok lång......................

Med andra ord det känns helt meningslöst med allt och jag är helt värdelös!


Ok jag har ett jobb att gå till men att gå till men är det något jobb som stimulerar och utvecklar mig? Nä vem som helst skulle kunna göra det jag gör.....ska jag inte då ta tag i det och utbilda mig till något? Jo det kan man ju tycka....men hur ska jag kunna göra det jag som är så osmart och inte vet hur man gör när man pluggar.....mina gymnasiebetyg är allt annat än bra.....har inget läs huvud alls.....så där går det runt runt i huvudet på mig....blir helt galen till slut!

Jag blir arg, ledsen och allmänt grinig......jag är känslig och börjar grina för minsta lilla........jag är inte speciellt snäll mot folk runt ikring mig och det gör mig ännu mer ledsen,arg och förtvivlad!!

Hur ska man då kunna ta sig ur detta då? Ja om jag det visste!! Jag vet ju att jag har en Super Duper Sambo och vän i Magnus och tillsammans så har vi två helt otroliga barn och jag älskar alla tre över allt annat!! Jag vet också att jag har massor med goa vänner runt ikring mig som inte alls vill att jag ska må dåligt!! Jag har ju alla underbara Pinglorna i Gustafs och alla underbara mammor runt här i byarna som inte heller vill att det ska vara så här! Jag har en Mamma som hjälper mig med det mesta och En styvfar som aldrig är omöjlig sen så har jag en tok bra vän i Pontus som hjälper mig på jobbet och söttar så mycket jag bara tillåter honom......har givetvis massor av andra jättebra arbetskamrater också.......ändå så blir det så här ibland!!

Jag tycker helt enkelt inte att jag duger till någonting........Givetvis vill ju jag inte ha det så här....men hur Fan gör man??

Ok nu har jag tömt ur mig här lite och få gnälla lite! Det kan ibland vara rätt skönt och på denna blogg tycker jag väl att det oftast är väldigt positivt men nu var det dags att tala om att allt är fan inte perfekt..........



3 kommentarer:

Anonym sa...

Anki, du duger precis som du är!
Gör inga försök att vara någon annan, jag tror alla känner som du ibland men inte vågar säga det bara.
Kram kram och åter kram från KiB

Anonym sa...

Ja visst är det bra med blogg, skönt att få spy ur sig lite ibland, det behöver man.

Men du, man har rätt att känna sig låg emellan åt, även om man teoretiskt sett inte har någon "anledning". Så är livet.

Nu till din lilla uppräklning:

"jag känner mig inte nöjd med mig själv..."

Nej, vem sjutton gör det, det är ju mer regel än undantag att man skall känna sig fel, när man tittar på det fina folket i alla tidningar. Men jag tror inte de mår så bra heller.

jag känner mi"g FET , gillar inte mina lår och Bilringarna runt magen alls"
Ja men det är då helt fel, du har ju gått ner massor i vikt så där tänker du galet. Det är depressionen som talar. Den talar inte sanning jämt.

"jag känner mig grymt otränad"
Fel igen, man kan inte jämföra sig med hur man var när man var 17 och vältränad. Du har ett annat liv nu, omöjligt att hänga på träningar 7 dagar i veckan. Om man jämför med andra mammor så är du riktigt fit, allra helst om man jämför med mig.

"jag känner mig osmart, alltså jag är inte så Intelligent"
Kan inte vara möjligt, vad grundar du det på egentligen? Du är väl inte mer kokko än någon annan???

"jag känner mig totalt Obildad och obildbar"
Har du försökt med något du verkligen gillar, inte något man var tvungen att läsa i skolan?

"jag känner mig som en dålig mor"
Nu skojjar du väl? Behöver inte kommenteras, det är helt enkelt fel. Bara bra morsor flyttar ut i husvagnen när barnen känner att det är dags för lite camping i trädgården.

"jag känner mig dålig på matlagning"
Ok, det vet jag inte så noga, men hallå, vad spelar det för roll i så fall? Jag är skitkass i köket, säger Joakim. Ok, laga maten själv då säger jag.

"jag känner mig som en dålig sambo"
När du ställer upp i vått och torrt när han är borta på möten över halva landet? Man kan inte vara på top jämt, i nöd och lust du vet. Magnus är tryggheten som älskar dig mer än allt annat, så det är lugnt!

"jag känner mig som en dålig vän"
Hur är en bra vän då? Jag tycker det är väldigt skönt att ha någon man vet att man kan ringa till om något kör i hop sig, det kan jag till dig.

"jag känner mig helt värdelös på det mesta"
Depressionen som pratar igen, den ser bara det negativa och tror inte på det positiva som faktiskt händer.

"jag tycker att jag har ett fullt och omysigt hem utan någon som helst stil..."
Ja men vem har inte det mitt i renoveringen... mi har då det bra mycket mer klart och fixat än vad vi har ... här är det hur stökigt och oklart som helst, inte allt mysigt.

OK... kan man verkligen skriva så här långa kommentarer?

Vida sa...

Anki, man har såna dagar.. (jag hade nåt liknande och faktiskt till och med på samma dag).. men jag håller inte alls med.

Jag har inte träffat dig på ett BRA tag men jag är helt övertygad om att du duger som du är! Och jag opponnerar mig verkligen mot osmart vilket du ALDRIG varit! Är helt övertygad om att i stort sett allt du skrev kan ifrågasättas och man måste inte vara bra på allt.. jag är också ointresserad av matlagning och inredning men folk verkar gilla mig ändå..

När jag har såna dagar brukar jag försöka påminna mig själv om vad jag kanske är bra på och vad andra åtminstone uppskattar med mig (även om jag har svårt att förstå det just då).

Hoppas du har en bättre dag idag..det har i alla fall jag.

Kramar från Liv