söndag 20 juli 2008

Crusing kvällen......


Japp det blev som vi hoppades Morsan och Farsan ringde och sa att vi kunde åka med dem!! Kul kul vi skulle få åka fin raggarbil!! Vi möte upp dem på Lappensvägkrog i Hedemora och tog en lunch tillsammans och parkerade vår Ford Galaxy-04 där och klämde in oss i deras Ford Fairline Galaxie-59! Coolt! Inga bälten konstaterade tjejerna snabbt!! Vi fick faktiskt plats allihopa utan att det var jättetrångt!! Det va så trevligt att få åka i en sån bil.....


Vi tog oss till Säter och insåg att vi va i god tid! Åkte Crusingslingan en gång och åkte sedan och ställde upp bilen på Gruvplan!! Polerade bort några flugor som krockat med bilen och köpte godis.......

Efter ett tag bara det av runt Crusing slingan igen.....två varv gick det att åka sen blev det för mycket bilar och det innebär bara massa stopp och det fixar inte såna där bilar......de kokar lite för lätt!! Vi åkte och parkerade igen och vi tog en vända på stan och kollade läget........
Framemot tolv bar det av hemöver igen, trötta och utmattade men ack så lyckliga......


Denna snygging åkte vi i!

Fronten.....vilket grin.....

Deras Bekanta hade en Cab....hardtop!

En annan bil....

Baby rosa....

Många bilar var det...

En röd.....dålig bild!

En rosa snygging...

Saab v4..en sån vill jag så gärna ha!!

Hade kunnat knäppt mer bilder men min kamera ville inte vara med så dessa bilder är från mobilen......man skulle ha haft en riktig kamera!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå bilhandlardottern-detta är väl ingen v4 utan en föregångare med 2-taktsmotor!

Vida sa...

Tycker att du ändå får bra bilder med din mobil. Kul att se! Verkligen en nostalgitripp på flera sätt, man har ju varit och tittat på en del cruisingar. Du mötte inte Lelis, hon har en egen Pontiac...

Du förresten, jag har utmanat dig i min blogg. Vet inte om du har ork och lust att svara för det är frivilligt men jag är nyfiken på dina svar.

Stora kramen från Liv som tycker att det är kul att läsa om din vardag

Oss.... sa...

Självklart att jag vet att det är en två taktare men jag kan lätt tänka mig en sån också men bilden på V4an blev inte bra och jag antar de flesta av mina läsare inte vet skillnaden.......

Vida....vi får se om jag orkar med utmaningen och Lelis tror jag inte att jag såg faktiskt men tycker att det är stort att hon har en egen pärla!!
Kram Från Redaktionen