onsdag 20 augusti 2008

Allvaret börjar på riktigt nu........


2009 år bibel är här!!
Tjoho!!

Nu börjar som sagt var allvaret på riktigt!! Skolan börjar alltså!! Tänk er när ni själva var små och hade haft ett långt härligt sommarlov vad roligt det var att komma tillbaka till alla klasskompisarna!! Klara har längtat efter många av Tjejerna och va nöjd idag när skolan Äntligen startade!! Alma hon började ju i Förskoleklass och hade Magnus med sig i Morse!! Inte för att jag tror att hon hade behövt det men Magnus tog ledigt och var med henne eftersom hon ville det......i alla fall förra veckan ville hon det!! han va med fram till Tio sen åkte han och handlade och har nu tvättat hela eftermiddagen!! Duktiga han!!


Jag då? Jo jag har kämpat hela dagen en helvetesmaskin (ursäkta ordet)! Det är själva ugnen som impregnerar Svintot! F-N jag tycker verkligen inte om den......Blir på barnsligt dåligt humör när jag kör den och det blir en allmänt tråkig dag!! Det krånglade som sjutton i alla fall och jag överlevde kroppsligt men fick mig en mental smäll! Grät några floder på vägen hem och nu känns det rätt okej ändå!! Jag måste försöka övervinna min hat mot den där maskinen........Eller skaffa mig ett nytt jobb..........har någon nåt åt mig?

Igår då?

Jo då var Vi ju till Säterdalen och jag va ut klädd till Korvbröd!! Det var hur kul som helst!! Vi kom ner lagom innan folkstormen kom! Yvonne va snäll och bjöd hela Familjen på både mat och Glass!! Sånt gillar vi!! Smaskens goda Pannkakor valde Tjejerna och jag tog en Tacotallrik medans Magnus klämde en Gustafsrulle!! Mummsigt!! Thomas han sprang i vanlig ordning runt och yrade och va allmänt stressad och mer yr än vanligt!! He he!! Fast mest nervös var han nog när min brödpartner inte kom........han kom men det va tajt med tiden! Vi böt i alla fall om till våra snygga dräkter och gick ut för att möta folket!!

Jag va Korvbrödet Orvar och Han den andra som jag inte minns namnet på var Hamburgerbrödet Börje! Han va väldigt otymplig i sin dress men med lite god hjälp av Tjejerna och Magnus så tog han sig ut genom dörren!! Vi mötte lite barn och tittadeRaggarbilarn och vandrade runt bland folket!! Helkul kan jag lova!! Jisses vad folk skrattade åt oss!! Givetvis var vi sjöblöta av svett när vi väl var klara!! Men nöjda!!

Magnus hjälpte sedan Thomas med ett Lotteri! Magnus skötte Mikrofonen galant och massor av vinster delades ut! Och Alma fick en gitarr av Thomas som Tack för hjälpen! Klara inkasserade ett Gosedjr som ser ut som Börje!! Själv fick jag Orvar!! Emil avslutade kvällen med att bjuda hela familjen på korv med bröd!! Med andra ord hela Familjen Jansson såg till att vi fick mat igår!! Tack för det säger vi och hoppas att de ringer snart igen när de behöver hjälp av oss!! Vi kommer direkt!!

Idag kom även den nya Bibeln från Ikea! Thank Good!!


Alma,Orvar,Klara och Börje.

Orvar och Börje

Vi åker Cab!

Orvar åker motorcykel!! Tack Dan!!

2 kommentarer:

Vida sa...

Jag skulle velat sett dig i den outfiten.. det är det inte många som kan skryta med att de har extraknäckt som!!

/Liv

Hagbacken sa...

Håller med Liv...gud så roligt att se....du är så härlig Anki! Kram på dig//Linda