onsdag 6 augusti 2008

Shopping, Röjning och Tvättning....

Vi har börjat dagarna med att röja undan grejor och tvättat! Sedan har vi dragit iväg på en liten shoppingtur!! Igår så fick vi för oss att vi skulle åka till Avesta och kolla lite på Bagherra! Sagt och gjort vi gled ner dit och Klara fick ett regnställ och Alma fick nya skor till Gymnastiken i höst!! När vi ändå var nere i Avesta så var det ju inte så långt kvar till Västerås så vi åkte dit också!! IKEA var målet och tallriken Arv som gällde!! Givetvis så lekte Tjejerna i lekhörnan!! Fullt i folk var det men det var ju regn så då åker man väl på shopping antar jag!! Själklart så besökte vi även Fyndhörnan!! Och gissa vad vi hittade!! Jo två lampor att hänga ovanför köksbordet!! 119 kr styck!! Typ 259 i vanliga fall!! Vi högg båda två och de sitter nu på plats och det blev kanon!!


Idag så var det samma prosedur igen fast idag ringde Farmor och frågade om vi ville komma förbi på Fika!! Fast vi kom på att vi kunde tänka oss att åka till Sågmyra och kolla på Lager157!!
Farmor tog med sig fikat och följde med! Nybakta bullar och saft bjöd hon på!! Gott gott!!
På Lager157 finns massa jeans och sånt men jag hittade en Huvtröja och några linnen till mig själv!! Klara köpte ett par Jeans, Alma en skjorta och Magnus ett par shorts!! Farmor hittade ett par skor.........

Vi åkte sedan förbi hos Mormor och Sibban och kollade läget men åkte vidare rätt snabbt för Vår lilla Alma är så himla hostig och hon behövde medicin!! I morgon ska vi ringa vårdcentralen och be om mer Hostmedicin!!

I morgon ska vi nog inte åka någonstans för jag har ju rätt många liter Svartvinbärs jos att ta reda på också!! Men som Orsa kompani säger: Jag lovar ingenting bestämt!!
Måste också bara visa vilka fina Morötter tjejerna har odlat!! Sen så bli det en bild från Furuvik när jag drack Irish Coffe med pojkarna!! Snygg va?

Inga kommentarer: