tisdag 12 augusti 2008

Fortfarande hosta och ÖL!!

Ja ni Alma hon hostar på hon!! Trodde hon var på väg att bli lite bättre ett tag på dan idag så jag tog med henne ner till Fritids och hoppades på att de skulle vara ute och leka på gården!! Klara skulle ju ändå hämtas så........visst de var ute och Alma fick leka i en halvtimme och hon kämpade på rätt bra för att hinna med allt hon ville göra och först verkade hon inte alls särskilt hostig men efter ett tag så drog hostan igång!! På vägen hem sen och säkert en timme framöver så hostade hon konstant och va sjöblöt i svett! Lilla gumman mår inte alls så bra som jag först trodde! Men det är klart det är ju inte alls för jobbigt att bara gå hemma med Mamma och göra typ ingenting så det var väl därför jag trodde hon va frisk!!

Fast idag har vi i alla fall varit och handlat lite!! Lite mjölk och sånt kravs!! Vi hade även ett väldigt viktigt uppdrag att utföra åt Pontus och Berke!! Det fanns nämligen inga ölar på bolaget i Falun! Inte den sorten som de ville ha i alla fall!! "Oppigårds late summer ale" hete denna exklusiva öl som jag var på jakt efter!! Sagt och gjort jag och Alma Rullade in till Hedemora och shoppade loss på BOA! Oj va många fina flaskor vi såg!! En jul snaps hittade vi som Alma tyckte att vi skulle köpa men jag sa att vi nog fick spara den tills det blev JUL! Men Alma tyckte att vi skulle ha den som snaps till kräftorna!! Men nej snögubbe snapsen fick stå kvar till jul!! Vi hittade till slut den där ölen som pojkarna ville ha och tog även 5 till vår Pappa! Han kanske också gillar den! Några cider till mamman blev det också! Vi har ju blivit bjudna till Pruppen på Kräftskiva i helgen!! Vi tar med oss husvagnen och drar dit på Lördag!! Kul kul!!


På Sen eftermiddagen så drog vi över till Mormor och Sibban för att grilla lite!! Och det är tur att Mormor har ett Grinskåp för Gissa vad jag missat......jo Klara har ju namnsdag idag!! Nu är det väl inte så att vi firar det så hårt men Klara talade då om att man borde ju få någonting i alla fall!


Hon fick en rund Tupperware burk med rosa lock och en massa hjärtan på!! Alma hon va ju så sjuk så hon fick också en burk men den var det Blixten på! (Från Filmen Bilar) Alla nöjda och glada! Medans jag ändå var hos Mormor så passade vi på att titta till min Gustafsdräkt lite! Klara ville så gärna se den och själv har hon nu beställt en Husby dräkt! Vi har bestämt att vi ska gifta oss i dräkterna och vill jätte gärna att så många av gästerna som möjligt har dräkt på sig under själva Vigselakten.......sen byter vi om......och blir nakna!! Nä jag skoja bara! Men byter om det gör vi!! Till något mer bekvämt och somrigt!! Folkdräkt är ju sommar men hua vad varmt det är att ha den på sig och särskilt bekväm är den inte heller!! Jag kunde hur som ha min dräkt! Nice!! Klara tyckte att jag blev SÅ fin!!


Kan ju passa på och berätta om min andra investering jag gjorde på IKEA sist vi var där!! Jag köpte en Laptop kudde! Löjligt men faktiskt så är den väldigt bra när man vill sitta i sängen och skriva som jag gör nu!! Skit bra helt enkelt!!

5 kommentarer:

Vida sa...

Kul att ni gifter er i dräkt.. ska bli kul att se bilder på bloggen sen för det hoppas jag du lägger upp när det väl är klart :)

Lev väl och hoppas ni snart är hostfria och att ölen smakar smaskens.

Kramar från Liv

Anonym sa...

Alltså... kommer ni med en preliminär gästlista snart så man vet om man måste börja banta för att ta sig i folkdräkterna???

Anonym sa...

hoppsan slant lite där ... menade att skriva Smedsbo, inte bara a.

Oss.... sa...

Ha ha Banta på du!! om du vet att du lär banta för att du ska komma i den så JA sätt fart nu!!
Kvistas

Anonym sa...

AH, kul! Slänger sista biten av mjukglassen direkt.
A.