fredag 8 augusti 2008

Regn, snor, svartvinbärsjos, galenskaper och lite roligt skvaller!!

Eftersom nästan hela Familjen är utslagna av en elak förkylning så stannade vi hemma igår och gjorde typ ingenting!! Jo vi tvättade ännu mer och nu är det Klart med det! jag hällde av svartvinbärsjosen och lyckades få ihop 75 påsar! Det innebär att jag har nu ca 75 liter god Svartvinbärs jos att njuta av i Vinter!! Har satt igång ytterligare en sats på 4 liter bär så mer blir det!! Lyxigt!! Nu måste ni ju tro att jaghar världens största frys men så är det inte!! Det är bara 2dl i varje påse och sedan blandar man alltså ut det med vatten och då blir det ca en liter på 2 dl!! Smart va!!


Alma har fått stark äcklig Hostmedicin och hon dricker nu mer Lakritsshots tre gånger per dag!! Jag som är en stark anhängare av Lakritsshots lider inte alls med henne!! ;-) Men jag tycker synd om henne som hostar så förjordat!Galenskaperna jag har hittat på idag är att jag fick för mig att jag skulle riva lite till i Hallen uppe och Stackars Magnus som är så förkyld fick ju givetvis lov att hjälpa till! Nu är det en långvägg till som är klar! Bara gavlarna och Taket kvar nu då........sakta men säkert tar vi det!! Sen blir det stående råspånt på väggarna tror vi.......

Den andra galenskapen för dagen är att min Gamla Fotbollstränare ringde igår och frågade om jag kunde ställa upp och spela match om det var verklig kris.....jag sa ja för jag trodde aldrig det skulle bli verklig kris........Nu är det kris för han ringde idag och i morgon 9.30 åker vi ner till Karlskoga för att spö skiten ur Rävåsens damlag!! Jag ska vakta målet! Magnus och Barnen åker också ner för att titta!! Galet va? Jag som inte rört på mig på Riktigt på bra länge.......ja ja vad gör man inte för Klubben? Är inte det vad man kallar klubbkänsla?



Nu till det roliga skvallret.......jag har ju skrivit förrut att jag hade lite skvaller på G! Och nu är det Liksom Klart om man säger så!! Vi har bestämt oss för att nästa Sommar så slår vi till och Gifter oss!! Med andra ord jag ska få heta Röhnisch i Efternamn........måtte jag bara lära mig att stava till det nu..... Det är inte så att Magnus nyss har friat eller nåt sånt utan nu tycker vi att det är på tiden! Friat har han gjort för längesen men det har liksom inte blivit av!!
Vi kommer att ha ett litet Bröllop och vi skall vara i Olles bodega!! Litet men roligt!
Kan också berätta att vi kommer inte att vara nakna som vi sagt förrut utan kläder kommer både vi och gäster att ha på oss......................skönt va?
Så några av våra närmaste släktingar och vänner kan boka in 13 Juni i sina liv redan nu!!

6 kommentarer:

Vida sa...

Grattis! Vad härligt med bröllop!

Vad får du all energi ifrån? Du är dig verkligen lik bara nya projekt.. tror aldrig jag kokat saft i hela mitt liv (antar att extrakt inte räknas).

Jag börjar spara ringar och ska uppmana alla öldrickare i min närhet att göra samma sak! Sen ses vi väl snart på den där festen hoppas jag.

Vad snygg den sista bilden var förresten!

Kram kram

Livert

Anonym sa...

Trevligt skvaller Anki!!
Kul att ni gifter er och inte gör som vi andra, aldrig kommer till skott... Grattis, Grattis!!

Håller helt med Liv, vart hittar du energin och dessutom hinner SKRIVA om det på bloggen?

Jag beundrar dig Anki! Du verkar leva ett skojigt och händelserikt liv!! Kör på bara!!

Lycka till på matchen

Kram Anna

Anonym sa...

Ska ni? Vad kul!
Grattis!
önskar Familijen Grahn!

Anonym sa...

Grattis grattis till er! jag vet ju att ni "tänkt" på det länge

Anonym sa...

Smedsbo säger ÄNTLIGEN!! Vad kul, Grattis!!

Anonym sa...

Grattis till er!! jätteskoj..