söndag 31 augusti 2008

Massor av städ......

Blev det idag! Skönt!! Det behövdes!! Vi började morgonen med att ta ur alla sängkläder ur sängarna och sedan stoppa i nytt!! Magnus gjorde det!! Tur för han har så långa och bra armar.......våra stora täcken är längre än mig på alla håll så jag har så svårt med dem!! Han gjorde också värsta rycket med Alla Barn rum! Daniel fick städa sitt och Alma och Klara som bor ihop fick hjälpas åt med deras!! Jätte bra blev det till slut.......får se hur länge det håller i sig! Jag gjorde en omgång Musli till Pontus och Dammsög på nerevåningen! Städade av Toan gjorde jag också medans jag tvättade alla lakan!! Det är så skönt att tvätta dem på en gång så blir man av med dem sen!! Sedan så blev det att vi krattade lite ute på gräsmattan också!! Jösses vad vi hann med mycket idag!! Alma har även hunnit träna i Två timmar och jag tog en lång promenad under tiden!! Roligt att Sandy dök upp och höll mig sällskap!! Kul att se henne igen!!

Magnus Krattar gräs!! Notera att han har Pyjamasen på sig!!

Klara hon fick ledigt ifrån Gympan idag eftersom de var till Gävle och tränade i deras gympa hall igår!! Det var ett gäng trötta gymnaster som lämnade Gymnastikenshus i Gävle igår eftermiddag kan jag lova!! Klara har till och med Träningsverk idag!! Ja vi tror att det är det!! Vi får se vad det ska bli! Klara tyckte nästan att det bästa med att åka iväg var att hon fick ta med sig en stor flaska hallonsaft! Det gick nästan åt en och en halv liter för henne!! Mest bara för att den är så himla god sa hon!
Lördagen avslutades med Tacos med mormor och Sibban precis som jag sa!!! Och sedan lagom tid i säng för att man skulle vakna idag och känna sig ut vilad!! Det är skönt!!


I morgon så åker Magnus till Linköping i Tre dagar för att göra något!! Vi blir själva jag och Tjejerna och det ska vi nog klara av men kommer att längta så efter vår Pappa!! Det kommer att bli rätt mycket sånt för Magnus i September men det det är bara att gilla läget och hoppas att det funkar ändå!! Och det gör det säkert!

Nu ska jag snart ta och gå upp och inviga de nya lakana! Det är ju så skönt när man har nya rena härliga lakan i sängen..............................

Detta var helgens Godaste Förrutom sockerkakan Magnus bakade idag!!

Ett glas iskall hallonsaft!! Tack Kersti!

Inga kommentarer: