måndag 4 augusti 2008

Vi är hemma igen.....


Tre trötta pojkar!!


Och Furuvik är ett helt år borta igen!


Ja vad har då hänt sedan jag skrev sista då?


Jo vi Börjar med Torsdagen efter Kräftskivan!!
Då kom äntligen våra Goa killar Pruppen och Pontus till oss på Besök!! De kom lite sent men det gjorde inget! Vi Fixade mat åt alla och sedan drog vi in i Parken!! Eftersom att jag hade fått varit ute och slarvat på Onsdagen så var det min tur att vara Hemma och ta hand om barnen så när Karusellerna stängde klockan 24 så tog jag med mig Barnen hem!! En lång promenad när klockan är mycket men vi klarade av den tack vare en rätt onykter tjej som underhöll oss rätt bra!! Med oss hem hade vi en Groda som Alma vunnit i Ankdammen och det var lite tungt för Klara att inte hon också lyckades få tag på någon sån!! Som tur var så fanns det en snäll Anders på vår gata som också hade vunnit en sådan och han insåg genast vårt problem och skänkte genast sin groda till Klara!! Lyckan va stor och Tårarna torkades och hon somnade lycklig!! Stort Tack till Anders!!


Killarnas ute kväll blev nog rätt lyckad för halv 7 kom de hem.......bra i gasen och hade stängt Kareoken!! Men det fattades en kille......Min!! Han sov........men inte hemma utan på Muggen......hahahaha tur att Pruppen hämtade hem honom! Hade kanske varit Jobbigt att sova där för länge!! Det skrevs senare en låt om detta..........
Tror i alla fall att det haft kul för det lät då så i alla fall!!


Jag va en snäll och förstående sambo och lät Killarna sova till 10.20 ca för då vaknade Barnen!! Sen var det dags för Frukost och dags att gå in i Parken igen!! Vi som brukar ha korv med bröd lunch med oss ville ju ha det i år också men hade ju ingen vagn att köra Korvtermosen i så vi Hyrde Emma och hennes vagn!! Alltså Tony fick en ledig dag!! Emma följde glatt med oss in i Parken och Pontus körde henne så fint genom Parken! Han konstaterade återigen att det där med Barnvagn va både trevligt och mysigt så nu vill han mer än någonsin hitta sin blivande fru!! Han skulle bli en bra far!! En bra far kommer även Vår Prupp att bli!! Han tog hand om barnen på ett väldans bra sätt och Alma blev nog lite förtjust i honom!!


På Fredag eftermiddag efter det att vi kommit tillbaka från parken så blev det Grillning och det var min tur att vara den som fick vara ute på natten!! Vi gick givetvis in i Parken igen och åkte massa karusell och lyssnade inte så mycket på Musiken!! Träffade även mina Country Gubbar!! Två härliga farbröder som vi träffat när vi varit på Country!! När det var dags för Barnen och Magnus att gå hem stannade jag kvar med Emmas Mamma och Pojkarna!! Vi var kvar i parken ett tag och på vägen hem kom vi på att vi skulle fixa Grädde och dricka irisch coffe! Sagt och gjort vi lyckades få tag på Grädde och en Hamburgare till mig och vi ringde till Magnus och bad honom ställa fram Elvisp och skål!! Vi satte Åke på att koka kaffe och slog hos ner hos Kusin Anders och drack! Bo Fralla Ohlsson var också med!! Han såg till att min grädd mustach försvann! Snällt av honom!! Det var varmt och värmande med kaffe men ack så äckligt!! Men med mycket Wiskey i så gick det ner..........sedan rumlade vi runt på campingen och träffade en massa roliga mäniskor!! Vi rumlade absolut bort till Mormor och Sibban och käkade upp deras Gustafskorv och deras hårdbröd!! Drack även ur några öl och lite Jäger för Sibban!! Stackars dem!! Vi skrämde nog nästan livet ur dem när vi skulle smyga in i deras husvagn!! ;-))
Vi ramlade hem runt 5! "Vi" var jag, Pontus, Pruppen och Anders!! Farsan och Lisette ville mest stå och hänga vid Musiken så de lämnade vi kvar där......


Lördag Morgon var man inte så pigg och som tur var så sov Tjejerna rätt länge! Jag vaknade så klart rätt tidigt och kom på att jag inte lämnat tillbaka mitt Mobila modem!! Övertalade Magnus om att han skulle åka ner på stan och fixa det!! Jag hade även så grymt ont i halsen!! Han fick investera i lite Bafucin också!! Min Hals va värre än Baksmällan kan jag lova!! 17 va ont jag hade!! Resten av kroppen värkte den med kan jag lova!! Ja ja det var ju bara att bita ihop!! Det fanns dem som hade det värre än mig.......tänker på Anders!!


Vi fick i alla fall i oss frukost och Magnus och Pojkarna åkte ner på stan!! Jag röjde upp lite i husvagnen! Förtältet hade pojkarna städat så fint redan!! Givetvis så började det att regna på Lördag eftermiddag och vi blev liksom fast i förtältet!! Men vi grillade lite och tog sedan Kaffe och kaka i Mormors Förtält!! Fram emot kvällen så drog vi på oss Regnkläderna och gick in i Parken igen!! Allt för att vi skulle få åka lite karuseller!! Träffade även Thomas och Yvonne som jag i min Ungdom jobbade åt! Thomas och jag bestämde att nästa år ska de se till att var med tidigre under veckan!! Ingen av oss hade någon utedag och vi gick tillsammans hem när Barnens Energi nästan hade tagit slut!! Pojkarna blev kvar ett tag till.....men la sig rätt tidigt de med!! Jag sov väldans skönt denna natt!! Det kan ha varit för att det var så himla lugnt på Campingen!! Vaknade inte en enda gång av nå liv!!


Söndag morgon så öste regnet fortfarande ner.........Denna sorgliga dag!! Jag tycker alltid att det är så sorgligt när alla börjar att Packa ihop sina grejor och vi skiljs åt för att nästan inte träffas förrens nästa år.........Vi kunde först inte bestämma oss för om vi skulle vara kvar en dag till! Det är ju inte så kul att packa medans det regnar!! Men när alla.....nästan alla åkt så slutade det att regna och vi packade även ihop våra grejor och åkte hem vi med!! Skönt faktiskt!! Det har ju varit en jätte bra och rolig vecka men hemma är ändå hemma!!


Till slut kan jag bara säga: Tack till alla som bott på "vår" gata och tillsammans har vi gjort denna vecka till något roligt och något som vi sent kommer att glömma!! Trots en rejäl förkylning och ett litet Blåöga så längtar jag tillbaka!! Tack till Tvillingarna och Tummens dotter för att ni gjort så mycket med våra tjejer!! Tack till stora lilla Daniel för att du är den du är!! Ja jag kan nog inte nämna alla men Alla ska veta att det är ni som gör denna vecka så fantastisk!! Kram till er alla!!


Nästa år så kommer "Vaktmästaren" vara på Plats igen så då tar vi nya tag igen!!


Jag och Farsan!!

Barnen åker lilla Fritt fall.......

Alma är konsentrerad!!

Mina cowboy Tjejer!!


Prulle och Barnen Myser!

Pappa Norman på scen!!

Emma, Klara och Alma Lunchar!!

Magnus kollar fiske lyckan!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vem är den där Norman???