torsdag 14 augusti 2008

Bricanyl till Alma och Data krångel!!

Hemma idag också.........men mig gör det absolut inget! Men Alma hon hostar på och idag har vi varit till Läkaren med Alma! Ragnar tyckte inte att det lät som om hon hade någon slags Astma men tydligen så kan dessa Exembarn som Alma tillhör få det lite extra jobbigt med förkylningar och hosta! Svårt med luftrören med andra ord!! Hon fick därför en svag dos av Bricanyl som han skall ta några dagar nu och sedan när hon blir så här hostig så kan vi börja med det lite tidigare!! Hoppas att det funkar!! Hon verkade då inte bry sig särskilt mycket över medicinen utan va mest sur för att hon inte fick något Klistermärke, trots att det stack ett stort hål i Fingret på henne!! Taskigt av dem tyckte hon!! Jag fick lov att investera i en Tidning på Ica i Långshyttan så att skadan i fingret snabbt läkte!!

Vi hämtade hem Klara från Fritids också nu när vi ändå var ute och åkte!! Det var inte allt för populärt kan jag säga!! -Men åh kommer ni så här tidigt stönade Klara när vi kom.....Kul att man är efterlängtad, fast å andra sidan så förstår jag henne och jag tycker att det är bra att hon trivs på Fritids!! Det skulle jag också göra med så goa fröknar!

Sen har jag råkat ut för nå himla problem med min dator.......den är helt blåst och jag fattar då inte vad som är fel! Magnus har bett en kille komma hit och kolla på den och jag hoppas som f-n att han kan fixa till den för så här vill man ju inte ha det!!

Jag kan känna att jag blir Imponerad av vissa människor och känna att jag också skulle vilja kunna det som de kan men man kan ju inte hinna med allt och kunna med allt!!
Just nu är jag impad av:

Liv, en gammal gymnasie kamrat!! När jag läser hennes blogg så blir jag Impad henne hur duktig hon är på att skriva och uttrycka sig! Hon verkar ha gjort ett bra jobb med sig själv och sina innersta funderingar och har upplevt så mycket runt om här i Världen! Platser hon varit på och olika studier hon gjort.....Stort jobbat av Lilla Liv!!

Karin A i Berga är en annan människa jag imponeras av!! Just för att hon har tid, ork och kunskapen med ett växthus och odlar gurkor, tomater och andra häftiga grönsaker som hon dessutom fått sina barn att äta!! Jag inser att vi i vår familj är skit dåliga på grönsaker!! Båda att göra dem och att äta dem!! Men att ha ett växthus skulle jag aldrig ha tid och ork med! Man kan ju köpa bra grönsaker på affären! Men det var ju kunskapen om vad man gör med dem man skulle ha haft lite mer av!! Hon är dessutom en hejare på att laga mat av det mesta!!

Äh nu ska jag säga att jag är rätt impad av mig själv också faktiskt! Jag har faktiskt lyckats få ihop över hundra påsar Svartvinbärs jos denna höst och det tycker jag är skitbra av mig faktiskt!! Sen finns det säkert en massa saker som jag är asbra på!! Klippa gräset till exempel!! Vilket jag gjorde igår och det va definitivt på tiden!! Jösses va högt det var!! Borde väl gå ut och kratta lite nu om solen bara ville skina lite till.............

Har ju faktiskt glömt att berätta att jag skall åka med Pontus och hans Mor till Gävle i morgon och se på Lars Winnerbäck!! Miss Le skall tydligen också vara med!! Kul kul!! Jag ser absolut fram emot att få och och kolla på det!! Pontus och hans Mor är riktigt intresserade av Lars medans jag är väl så där impad men jag tyckte det lät roligt när de frågade om jag ville med så jag tackade givetvis JA!! Att Miss Le ska vara med är bara bonus!! Ska bli kul att se henne Live!! Har ju faktiskt spelat fotboll med henne!!

Äh nu är det dags att göra någon Nytta här hemma!!

See you sooooon!

2 kommentarer:

Vida sa...

Oj, förstår du känslan när man sitter och läser ett inlägg och helt plötsligt så handlar det om mig.. jag blev rörd och glad i hela hjärtat. Tack snälla du!

Själv imponeras jag av alla dina projekt och din handlingskraft som genomsyrar hela bloggen...

Tack igen och kram från Liv

Joanna Stridh sa...

Hej! Kul med din blogg. Jag tycker att du ska begära en remiss av Ragnar till barn mottagningen i Avesta. Holger hade likadant när han var liten, fick alltid en jättejobbig hosta när han vart förkyld. Han vart allergisk mot gräs (kli i ögonen)och vi fick komma dit. Då kollade dom upp honom och han fick han en cortison sprayskur för att läka ut lungorna + bricanyl som han sen tog några dagar vid 1:a förkylningssymtom. Sen har han aldrig haft några problem med hosta. Jag tycker du ska försöka få komma dit, stå på dig. Mvh Joanna